Новини

Министър Данаил Папазов: Работи се за повишаването на ефективността на контрола на превозите

There are no translations available.

20 2Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов се срещна днес с представители браншовите организации в областта на автомобилните превози. Разговорите се проведоха в рамките на първите за тази година заседания на Обществените съвети в секторите транспорт, информационни технологии и съобщения.

Участниците в срещата обсъдиха различните проблеми пред сектора, свързани с нерегламентираните превози на пътници, оптимизирането на републиканската транспортна схема, възможностите за еврофинансиране, компенсации на превозвачите и др.

Министър Данаил Папазов заяви, че ИА „Автомобилна администрация“ не е спирала да осъществява контрол над нелегалните превози и в следствие на това за 2012 г. са спрени от движение за шест месеца 94 леки автомобила и 6 автобуса, а за 2013 г. 112 леки автомобила и 2 автобуса. Въпреки тези действия това не е достатъчно за цялостното справяне с проблема.

Министър Данаил Папазов каза още, че с цел повишаване ефективността на контрола и решаването на този проблем е проведена среща със заместник-министри на вътрешните работи и на финансите, на която са обсъдени варианти за осъществяване на по-добри съвместни действия между институциите. Министър Папазов пое ангажимент, в най-кратки срокове, да инициира съвместна среща между заинтересованите министерства и бранша, на която да бъдат обсъдени конкретни мерки за справянето със сивия сектор. На предстоящите разговори ще бъдат обсъдени и други въпроси, свързани с автомобилните превози.

В рамките на обществения съвет по железопътен транспорт бяха представени приоритетните проекти в сектора за финансиране през Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ през периода 2014 – 2020 г. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ предлага за финансиране проектите по направленията София – Пловдив, Пловдив – Бургас (фаза 2), Русе – Варна и Карнобат Синдел. Отделно НКЖИ ще кандидатства с проектни предложения по Механизма за свързаност на Европа (Connecting Europe Facility), като набелязаните обекти са жп линиите Видин – Медковец и Драгоман – София.

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ бе основна тема и на съвета по воден транспорт. Директорът на дирекция „Координация на програми и проекти“ в МТИТС Галина Василева обясни, че в сектора ще се изпълняват предимно интелигентни транспортни проекти, които включват изграждането на нови информационни системи или разширяването на съществуващите. Обсъден бе и проектът за подобряване на корабоплаването по р. Дунав, с който България и Румъния ще кандидатстват съвместно по Механизма за свързаност на Европа.

В областта на въздушния транспорт беше обсъдено предстоящото приемане на нов Европейски Регламент за правата на пътниците. Участниците в Обществения съвет се запознаха с хода на работата по измененията на европейското законодателство. Представителите на бранша заявиха, че ще изпратят конкретни мотивирани предложения и позиция по отделните точки от документа.

В рамките на обществения съвет в сектор „Информационни технологии и съобщения” бяха обсъдени предложения за изменение и допълнение на Закона за пощенските услуги и Стратегията за електронно управление с хоризонт 2020. По време на заседанието стана ясно, че и двата документа са в процес на разглеждане от междуведомствени работни групи и след приключване на тяхната работа ще бъдат публикувани за обществено обсъждане. Заместник-министър Георги Тодоров подчерта, че предстои провеждане на заседание на Тематична работна група “Съобщения”, на което ще бъдат представени разглежданите варианти за изменения и допълнения на Закона за пощенските услуги, преди тяхното обобщаване.

Подкрепа от /СОАТ/

There are no translations available.

do NSAPB

Писмо до господата Орешарски,Йовчев,Вигенин и Папазов

There are no translations available.

plakat 3-01

scan0003scan

Автобусни превозвачи обявиха национален протест заради нерешени проблеми със сивия сектор и нерегламентираните превози (ОБЗОР)

There are no translations available.

2Автобусни превозвачи обявиха национален протест, заради нерешените проблеми в бранша, свързани с нерегламентираните превози и сивия сектор. От днес обявяваме национален протест, каза на пресконференция Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ). Имаме искания, желаем да седнем на масата на преговорите, фирмите изнемогват и не могат да работят нормално. "За една година сме написали 104 писма, за които имаме само 4 отговора. От писмото до премиера, отговор нямаме. Надявам се да чуят исканията ни, ние сме добронамерени. Хубаво е да се говори, но трябва и да се работи. В момента на Централна гара се лепят плакати с надпис "протест". От 1 февруари спираме да возим по вътрешните линии", каза Галя Топалова.
От 2800 фирми, извършващи автобусни превози преди, към момента са останали 900 - 950 автобусни фирми. Ако така продължава, в бранша до края на годината могат да останат 500 фирми, каза Галя Топалова. Имахме среща с Министерство на икономиката и други министерства, че ще и включат в европейски проекти, до момента нищо не се е случило. „Дали мислят, или са забравили за нашия проблем. Щом сме европейска страна, автопаркът трябва да се обнови по някакъв начин. Не може само общините да получават европейски средства. Казаха, че не може да се включим по ОП „Транспорт”, защото там е само БДЖ. Трябва да се помисли и за автобусните превозвачи или БДЖ да се приватизира. Трябва да се погрижим и за безопасността на пътниците”, заяви Топалова.
„Държавата трябва да помисли, дали да ни дава субсидии за горивата, ставката ли да се намали, евросубсидии ли да получаваме или да ни включат в „Конкурентноспособност”. Всяка една община, си възлага автобусни линии, и става корупционна практика. Еди кой си кмет на село, си възлага линиите на свой си човек, много големи проблеми се получават. От бранша желаем сами да си разпределяме линиите, така че за всеки да има пътници, за да се обновяват и автобусите”, посочи още тя.
Няма как да увеличим цените на билетите за автобусите в тази демографска криза. София не е България, в другите градове не останаха хора, каза по Галя Топалова, на въпрос дали цените за автобусните превози биха се вдигнали, ако няма резултат от протеста.
„Демографската криза е много голям проблем у нас. Може да намалим цените, ако получим европейски средства - да си обновим автопарка или някакви компенсации”, посочи Топалова.
Проблемите в транспорта са много, но сивият сектор преобладава, защото не се осъществява необходимият контрол, каза Васил Пиронков, член на Управителния съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.
„Допускат се нарушения, в противовес на всички транспортни практики. Пред всяка една автогара, има колкото автобуси, два пъти повече леки коли, микробуси, които возят. Пътниците тръгват, без да имат застраховка, превозните средства не са проверени, не се знае дали водачите отговарят на необходимите условия. Това води до риск, но и за нас - транспортните компании", посочи Пиронков.
По думите му - средствата в сивия сектор са около 17 - 19 % от общия брой превози, международни и вътрешни направления. Голям проблем има с международните направления. Да не говорим, на какви рискове са изложени пътниците, които пътуват 2000 км. С тях, наистина понякога цените са по-евтини от нашите, но понякога и не са. Това ще доведе до срив в обществения превоз, каза Пиронков.
„Когато Законът за автомобилни превози има противоречие със Закона за движение по пътищата, ако наш водач извърши нарушение, глобата му е около 1000 лв, а при другите е около 50, 100 лв. Изпратили сме писма до Министерството на транспорта, НАП, за да се направят работни срещи, за да се пресече този трафик. Ако всички заедно се обединят, и с наиште усилия, може да има резултат”, каза още Пиронков.
Васил Пиронков посочи: „Не може БДЖ да пътува с гориво 1,50 лв, с ДДС, тези със селския туризъм автобуси, също с горива с намален акциз, а основният превоз да е с 2,60 лв горива. Автобусите в чужбина дават с 15 - 20 % разход по-малко, когато зареждаме с техните горива. Има видимо разминаване, но българският превознавач не е втора ръка превозвач. Общественият транспорт може да мине и на цените на горивата, които ползва жп-транспорта. В противен случай, никога не може да сме конкурентни по този начин”, заяви Пиронков.
Автобусните превозвачи са в тотална невъзможност да извършват дейността си, каза Ивайло Константинов, член на УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ). Относно вътрешните превози, пред автогарите има наредени по 10 - 15 коли и леки и бусове, които чакат пътници, и тръгват наред. „Държавата трябва да обърне внимание, и да защити интереса на обществото и на превозвачите, защото така не се защитава интересът на никой. От София до Благоевград има 90 курса дневно”, каза той.
„Поводът на срещата ни е писмо до Орешарски, Йовчев, Папазов, Вигенин. Входирано на 13. 11. 2013. Ние уведомихме господата, че сме в тотална невъзможност да продължим своята дейност, защото сме в тотално противоречие на пазарната среда. Пътуват вече леки коли от всеки за всеки град. Всеки може да застане на Горнобански път, и да види опашката от автомобили, които ловят пътници навсякъде – всички автомобили на Горнобански към Княжево чакат пътници. Положението е нетърпимо”, посочи Константинов.
„Ако ние сме длъжни да реализираме n броя курса дневно, то тези наши конкуренти реализират само тогава, когато има поток. Автобусите пътуват през деня с 10 пътника, а вечерта когато трябва да са пълни, пак с 10. Тази епидемия е завладяла почти всички безработни. Всеки безработен е превозвач. Това доведе до съкращаване с две трети на фирмите”, заяви той.
По думите му - пазарната среда е изкривена и затова по улиците се виждат автобуси на по 30 години. „Като прибавим и тоталната невъзможност да бъдем допуснати до европейско финансиране, се изпаряват последните надежди, че може да се случи нещо позитивно”, каза Константинов.
„Международните превозвачи сме принудени да плащаме данък оборот в доста европейски държави. Ако един билет до Холандия струва 100 лв., се дели на пробега и се умножава реципрочно на отсечката в Германия. 40 евра от тези 100, са реализирани на територията на Германия и ДДС-то сме принудени да го внасяме там. На този абсурд са подложени само българи и румънци”, каза още той.
Поне едно от исканията ни, които сме заложили през ноември 2013 г., да бъде изпълнено, а за другите да има писмен срок, в противен случай преустановяваме превозите, каза Ивайло Константинов.

Автобусните превозвачи заплашват със стачка

There are no translations available.

1Национално сдружение на автобусните превозвачи (НСАПБ) обяви готовност да спре автобусите по десетки междуселищни и градски линии. Причината са неизпълнени от страна на ресорните институции искания на бранша. В сдружението членуват повече от 80 автобусни компании. Те настояват за контрол върху сивия сектор и нелегалните превози. По тяхна оценка в момента сивият сектор формира 17-19% от броя на превозите - вътрешни и международни. Превозвачите искат да получат възможност да са бенефициент по оперативните програми, за да могат така да финансират купуването на нови автобуси. Ако исканията на превозвачите не бъдат взети предвид, компаниите обявяват готовност за ефективна стачка от 1 февруари.

Галя Топалова:

От 2800 фирми за автобусни превози, са останали 950.

От 2800 фирми, извършващи автобусни превози преди, към момента са останали 900 - 950 автобусни фирми. Ако така продължава, в бранша до края на годината могат да останат 500 фирми. Това каза днес на пресконференция Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ). Имахме среща с Министерство на икономиката и други министерства, че ще и включат в европейски проекти, до момента нищо не се е случило. „Дали мислят или са забравили за нашия проблем. Щом сме европейска страна, автопаркът трябва да се обнови по някакъв начин. Не може само общините да получават европейски средства. Казаха, че не може да се включим по ОП „Транспорт”, защото там е само БДЖ. Трябва да се помисли и за автобусните превозвачи или БДЖ да се приватизира. Трябва да се погрижим и за безопасността на пътниците”, заяви Топалова.

„Държавата трябва да помисли дали да ни дава субсидии за горивата, ставката ли да се намали, евросубсидии ли да получаваме или да ни включат в „Конкурентноспособност”. Всяка една община, си възлага автобусни линии, и става корупционна практика. Еди кой си кмет на село, си възлага линиите на свой си човек, много големи проблеми се получават. От бранша желаем сами да си разпределяме линиите, така че за всеки да има пътници, за да се обновяват и автобусите”, посочи още тя.

Няма как да увеличим цените на билетите за автобусите в тази демографска криза. София не е България, в другите градове не останаха хора, каза по Галя Топалова, на въпрос дали цените за автобусните превози биха се вдигнали, ако няма резултат от протеста. „Демографската криза е много голям проблем у нас. Може да намалим цените, ако получим европейски средства - да си обновим автопарка или някакви компенсации”, изтъкна още Топалова.

More Articles...

Page 10 of 25

10

Login for members

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Partners

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo