Новини

Депутат покровителствал "сивите" превозвачи

There are no translations available.

i299916 w648Легалните фирми остават в стачна готовност, увери Ивайло Константинов
"Докато ние протестирахме депутат инструктираше в Кърджали нерегламентираните превозвачи как да работят. Съвсем категорично твърдя, че има чадър над тези превозвачи". Това каза в "Добро утро, България!" Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България. Коментарът му беше по повод тежката катастрофа на 12 срещу 13 февруари на пътя Монтана-Видин, при която загинаха 5 души, а четирима бяха настанени в болница. Катастрофиралият микробус беше с кърджалийска регистрация.

"Искам да изкажа съболезнования на близките на загиналите и да пожелая бързо оздравяване на ранените. Това е поредната катастрофа с такова превозно средство - миналата година имаше подобен инцидент в Сърбия, а преди това и в Румъния. Една от причините, освен несъобразената скорост, е и бездействието на държавата през последните години", твърди Ивайло Константинов (на снимката).

Той е категоричен още, че нерегламентираните превози са огромен сив сектор, който генерира голям корупционен натиск. "Първо трябва да си отговорим дали администрацията и държавата могат да се лишат от този си приход", добави Константинов.

Според него парите не са огромни, но участниците в схемите са многобройни и всеки от тях генерира корупционен натиск. "Когато се насложат нещата, вече става дума за сериозен и внушителен размер, който е тежест не само за превозвачите, но и за пътниците. Легалните фирми намаляхме от 2800 на 900", сочат данните на Ивайло Константинов.

"Нашият протест не е срещу някой, а е за оцеляване. В директивите на Европейския съюз (ЕС) е казано, че превозът трябва да се извършва само от финансово стабилни компании. Не искам да съм лош пророк, но това няма да е последната такава катастрофа", уверено заяви Ивайло Константинов.

По думите му никой не може да оцени колко е важен секторът за икономиката на страната. "Ако бяхме спрели на 1 февруари в 70% от големите градове и техните сателитни села, хората нямаше да могат да отидат на работа. Оставаме с стачна готовност", каза още Ивайло Константинов.

Още от аргументите и очакванията на Ивайло Константинов вижте от гостуването му в "Добро утро, България!".

По инициатива на министър Папазов днес се проведе среща с автобусните превозвачи

There are no translations available.

70 1По инициатива на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов днес в МТИТС се проведе междуведомствена среща с представители на автобусните превозвачи. Участие в разговорите взеха и заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, главният секретар на Министерството на вътрешните работи Светлозар Лазаров, заместник-министърът на финансите Людмила Петкова, ръководството на ИА „Автомобилна администрация“, както и експерти в областта на европейските фондове.

Днешната среща е част от серията разговори с автобусния бранш, инициирани от министър Данаил Папазов. По време на разговорите превозвачите бяха запознати с предприетите мерки за борба с нелегалните превозвачи. Обсъдени бяха и бъдещите действия за превенция и контрол на превозите на пътници. Разгледани бяха и въпроси, свързани с отчитането на издадените билети, възможностите за европейско финансиране на автобусните превозвачи и други актуални въпроси.

Участниците в срещата се договориха да продължат конструктивните разговори и през следващата седмица.

Общественият съвет по транспорт се обяви за увеличаване на средствата за секторната оперативна програма за периода 2014-2020 г.

There are no translations available.

P1010138 __mainЕвропейското финансиране в областта на транспорта в периода 2014-2020 г. е крайно недостатъчно за реализиране на основните проекти в следващия програмен период, бе становището на Обществения съвет по транспорт към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. На извънредно заседание днес бе обсъден проектът за Споразумение за партньорство на Република България 2014-2020 г., очертаващо помощта на европейските структурни инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. в част „Транспорт”.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров заяви, че се очаква общият размер на финансирането да бъде около 1,6 милиарда евро. По мнение на членовете на Обществения съвет това прави оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ една от най-подценените. Представителите на браншовите организации и съюзи изразиха мнения, че е недопустимо програмата с най-добро изпълнение през изминаващия програмен период и с най-видими резултати, да бъде недооценена през следващия етап.

„Нашата цел е финансиране на транспортната система в полза на всички потребители, затова ще направим всичко възможно да подкрепим при възможност всички видове транспорт“, каза при представяне на документа заместник-министър Киров.

Един от основните приоритети на МТИТС за периода 2014 – 2020 г, който е съобразен с общата европейска политика в транспортния сектор, е инвестирането в българските железници.

Предложенията, направени по време на днешното заседание, ще бъдат включени в актуализирания вариант на споразумение. Очаква се в кратък срок да бъде финализиран окончателният текст на документа, каза заместник-министър Петър Киров, като при необходимост съответни промени ще бъдат направени и в текста на конкретната оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура”.

P1010125 1

ПОДКРЕПА ОТ "БРАНШОВО СДРУЖЕНИЕ НА АВТОБУСНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ ОТ ОБЛАСТ ПЛЕВЕН"

There are no translations available.

podkrepa

Удължиха с 6 месеца срока за поставяне на фискални апарати в автобусите

There are no translations available.

Абсолютно задължителни касови апарати в автобусите от 1 юли 2014 година.
Поредното трето удължаване на изискването всички междудържавни, междуградски, междуселищни и градски автобуси да се свържат пряко с Националната агенция за приходите чрез фискални устройства е на крачка от прилагане, предаде репортер на News.bg.

Парламентарната комисия по бюджет и финанси одобри на днешното си заседание отлагането с още шест месеца на крайния срок за въвеждане на такива касови апарати в автобусите и той е до 30 юни. Това решение обаче е с категоричната уговорка въпросното удължаване да е последно и именно това условие ще бъде представено при гласуването на промените в Закона за автомобилните превози в пленарна зала.
Подобна мярка обаче не се случва за първи път и всички автобусни превозвачи получаваха още и още дни, за да монтират в автобусите си касови апарати. Последният срок беше 31 декември 2013-та година.

16 дни след този срок обаче народният представител от БСП Георги Свиленски, който е и един от предложилите ново удължаване на срока, се мотивира, че едва около 1200 междуградски автобуса вече са оборудвани с такива фискални устройства от общо около 6500. Свиленски изрично подчерта, че е против отлагането на срокове, но от бранша посочват трудности от прилагането на този закон.

"Поради нестабилността на решенията, вземани от предишния парламент, фирмите, които произвеждат тези касови апарати, не го правят. По този начин автобусните компании не поръчват, а фирмите не ги произвеждат", посочи като една от пречките народният избраник от БСП.

Недобре обмислено е въвеждането и в градския транспорт, тъй като отнема около минута издаването на билет, а това би забавило предвижването в големите градове, където спирките са почти една до друга.

Георги Свиленски реторично попита още какво ще се случи, ако срокът не бъде удължен. "80 на сто от този бранш трябва да спрат да работят едва ли не, или да са спрели да извършват дейност още от 1 януари 2014-та година", запита "червеният" Свиленски.

Именно тук председателят на бюджетната комисия Йордан Цонев определи като непродуктивно да се води тази дискусията на 16-ти януари, като срокът за задължително въвеждане на касовите апарати е бил на 31 декември.

Опозицията от ГЕРБ обаче се яви твърдо против удължаването на срока с още шест месеца с мотива - "До кога?". Бившият зам.-министър на финансите и настоящ депутат от ГЕРБ Владислав Горанов заподозря толериране на автобусния бранш от страна на държавата.
"Ако излезете да продавате репички на пазара, трябва да имате фискално устройство. Автобусният бранш извършва икономическа дейност с активи за стотици хиляди левове и не трябва при него да има отстъпки", заяви позицията си Горанов.


More Articles...

Page 9 of 25

9

Login for members

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Partners

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo