Новини

Решение на ВАС за Автогара РУСЕ

There are no translations available.

0

 

Решение на ВАС за Автогара РУСЕ

0
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11


Дати на заседания на комисията за разглеждане на предложения за промени в републиканската транспортна схема за 2015 година

There are no translations available.

На 26 февруари, 3 юни, 29 септември и 16 декември 2015 г. ще се проведат заседания на комисията по републиканската транспортна схема, на които ще се разглеждат предложения от области Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Габрово, Добрич, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Монтана, Пазарджик и Перник.

На 27 февруари, 4 юни, 30 септември и 17 декември 2015 г. ще се проведат заседания на комисията по републиканската транспортна схема, на които ще се разглеждат предложения от области Плевен, Пловдив, Разград, Русе, Силистра, Сливен, Смолян, София, Софийска, Стара Загора, Търговище, Хасково, Шумен и Ямбол.

Комисията ще разглежда предложения, които са внесени в деловодството на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" с писмо от областната администрация най-късно двадесет дни преди датата на заседанието при спазване на изискванията по чл. 12, ал. 8 и ал. 9 от Наредба № 2 от 15 март 2002 г. за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси.

Въведени нови изисквания във Федерална Република Германия за минимална работна заплата

There are no translations available.

Във връзка с постъпващи в ИА "Автомобилна администрация" запитвания от български превозвачи и браншови организации относно въведената от 01.01.2015 г. със закон (Mindestlohngesetz) минимална работна заплата в Германия предоставяме следната информация:

Компетентен орган по прилагането на закона в Германия са Министерството на труда и социалните въпроси и митническите власти. Създадени са информационни центрове, които да отговарят на различни въпроси по темата както към немското Министерство на труда и социалните въпроси (https://www.bmas.de/DE/Service/Buergertelefon/inhalt.html, така и към немските митници (https://www.zoll.de/EN/Service/Enquiries/enquiries_node.html).

Горещ телефон за въпроси - Германия: от понеделник до четвъртък от 8:00 до 20:00 ч - +49 (0)30 60280028.

От страна на Федерална република Германия до момента няма получена официална информация за влизането в сила и прилагането на закона.

Въпреки че въпросът не е от компетенциите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, респективно ИА "Автомобилна администрация", предвид сериозността му и негативния ефект от прилагането на новите изисквания върху българските превозвачи, още през месец декември 2014 г. министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията изпрати официално писмо до министъра на външните работи на Република България с молба за спешно съдействие относно получаването на по-детайлна информация по обхвата и сроковете за прилагане на закона, както и за предприемане на необходимите действия съобразно тяхната компетентност за защита правата на българските превозвачи. Беше изпратено и официално запитване до Министерството на транспорта и дигиталната инфраструктура на Федерална република Германия с искане за разясняване прилагането на новоприетия закон.

До настоящия момент в ИА "Автомобилна администрация" не е постъпвала официална информация от немското Министерството на транспорта и дигиталната инфраструктура по този въпрос.

Позицията на ИА "Автомобилна администрация" е, че въведените изисквания противоречат на принципите на ЕС за свободно движение на хора, стоки и капитали, като се наблюдава тенденция държави членки да използват контрола като дискриминационна практика, целяща защита на националните им пазари с цел ограничаване на достъпа до тях. Това ново изискване не е съобразено и със социалния стандарт в отделните държави членки на ЕС. Не на последно място това би довело до увеличаване на административната тежест за автомобилните превозвачи.

ИА "Автомобилна администрация" ще продължава да следи за развитието на събитията и своевременно ще публикува информация за настъпили изменения по въпроса.

02.02.2015г.

Допълнителна информация относно въведените нови изисквания във Федерална Република Германия за минимална работна заплата

Съгласно информация, обявена от германския министър на труда и социалната политика, временно се преустановява прилагането на закона за минималното заплащане по отношение единствено на транзитните превози през територията на Федерална Република Германия, докато не се изясни дали прилагането на закона за минималното заплащане в транспортния сектор е в съответствие с европейското законодателство.

Автобусните билети поевтиняват с 5-7%, въпреки 50-процентния срив в цената на петрола

There are no translations available.

Горивото формира около 25% от общата цена на билета

Източник: btvnovinite.bg

Архив. Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Бензин

Цените на на билетите за пътническите превози в България могат да паднат с едва около 5-7%, въпреки драстичния спад в цената на петрола на международните пазари с около 50% от началото на 2015 г. Това показват изчисления за ролята на разходите за гориво при образуването на цената на билета.

Цената на автобусния билет по маршрута София – Варна, например, е 33 лв. от около две години насам, въпреки че цената на бензина при пика от 2012 г. бе 2,80 лв./л, а в началото на 2015 г. тя е паднала до 1,95 лв./л.

През 2012 г. разходът на гориво, разпределен на всички пътници в автобуса, е по 8,30 лв. за всеки пътник. През 2015 г. всеки пътник има принос от 5,80 лв. към общия разход на гориво за автобуса по маршрута. Това означава, че горивото формира около 25% от общата цена на билета. В този случай заради поевтиняването на горивото билетът практически трябва да бъде в размер на 2,50 лв.

Така, независимо от срива в цените на горивата, има логика цените на билетите да паднат с около 7%.

Анализ на цените на билетите към най-популярните дестинации в България трябва да паднат с между 0,80 лв. и 2,25 лв. Трябва да се има предвид, че в ценообразуването при билетите се включват редица други разходи на превозвачите като амортизация на автомобилите и работни заплати за персонала.

Председателят на Националното сдружение на автомобилните превозвачи Галя Топалова обаче заяви в предаването „Тази сутрин" по bTV, че цените в сектора са с около 15% надолу. „За Габрово билетът от 22 лв. вече е 18 лв., за Бургас от 27 лв. е станал 25 лв.", посочи тя и уточни, че са необходими около 10 дни, за да се отрази промяната в цените на горивата върху цените на билетите.

От бранша прогнозират, че цените на билетите ще останат такива още поне пет месеца. „Според нас до септември-октомври цените ще се задържат такива. Има вероятност за поскъпване преди летния сезон с 5-10 стотинки", обясни още Топалова.

Икономистът от „Индъстри Уоч" Лъчезар Богданов обясни, че цените падат там, където има силна конкуренция. „Стремежът да не загубиш клиенти те кара да сваляш цените. Когато пада цената на транспорта, има повече стоки от Полша, от Франция и има по-ожесточена конкуренция на европейския пазар", допълни той и прогнозира, че тенденцията ще се запази през цялата година.

Промяна в цените на таксиметровите услуги обаче не се очаква, въпреки поевтиняването на горивата в световен мащаб. „Таксиметровият апарат не може да сменя непрекъснато цените – 22 000 таксита трябва да минат оторизиран контрол – много е сложно като процедура, за да отразява цените на горивата. Освен това основното гориво за такситата е метан, а той не е поевтинял – още е около 1,70 лв.", заяви инж. Спас Атанасов от Браншовата камара на таксиметровите шофьори.

Информацията е използвана от адрес: http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/ikonomika/avtobusnite-bileti-poevtinyavat-s-5-7-vapreki-50-protsentniya-sriv-v-tsenata-na-petrola.html

 

View the embedded image gallery online at:
http://nsapb.bg/en/news.html?start=30#sigProGalleria75ef4e9f80

В МТИТС се проведе работна среща

There are no translations available.

20141208 140858На 08.12.2014г. /понеделник/ от 14.00ч., в сградата на МТИТС се проведе работна среща между Заместник - Министъра на транспорта информационите технологии и съобщенията г-н Антон Гинев, Зам.Изпълнителния директор на ИА"АА", г-н Красимир Калайджиев и Людмила Христова - Началнил отдел "Превоз на пътници" с Членовете на Управителния и Контролния съвет на НСАПБ. След едночасови дебати по натрупаните проблеми в Автобусния транспорт, за пореден път бяха представени и обсъдени повечето от проблемите, които ще прочетете в приложените писма. В края на срещата г-н Гинев разпореди повторна работна среща за понеделник 15.12.2014г., за да се стиковат проблемите по Закони и Наредби. Всеки знае за тежкото положение на БДЖ, но никой не казва публично за причините и как да се излезе от кризата, затова си позволихме да дадем съвет /в приложеното писмо/, на Министър Московски за решаване на част от проблемите в БДЖ.

Нашите Предложения:

- В ЗДвП - спирките на градския транспорт да са неприкосновенни и да се използват единственно от автобусите.

- В ЗАП - да се намали размера на глобите.

- глобите да се заплащат на 50% ако се заплатят в 14 дневен срок./както електронния фиш в ЗДвП/

- глобите да се заплащат на разсрочено плащане. /сега не може да си вземеш талона ако не си заплатил на 100%, и ти се съставя АКТ за изтекъл АКТ/.

- да се премахне звездната категоризация на "AEPTRI". /изискванията се повтарят в Наредба № Н-32/

- да се промени режима за превоз на деца в тъмната част на денонощието /Закон за туризма и ЗАП/

- да се направи регистър на сдруженията в Автомобилните превози./ както в Закона за туризма/

- Автогари и автоспирки, методика и ценообразуване /ЗАП и Наредба №33/

- Лицензите да се дават само на фирми регистрирани по ДДС /ЗАП и Наредба №33/

- В Наредба №2 - Обратните курсове, и думичката КРАЙНИ да отпаднат.

- В Наредба №11 - да се актуализира сайта на ИА"АА" за международните автобусни линии.

- Наредба Н-32 е качена на сайта на ИА"АА" за Общественно обсъждане и чака да минат 14 дена за да я публикуват ама още няма раздвижване . /Свършено/

- В Наредба №34 - Както направиха максимална цена на таксиметровата услуга,така да направят и минимална цена, за да няма нерегламентирани превози между два града на цена от 0.10ст.. Предложението има писменна подкрепа от "СЪЮЗ ТАКСИ". /Свършено/

- Промени и актуализация в "РТС" /републиканската транспортна схема/.

- Промени в постановление №66, Наредба №2 и Наредба № Н-18 на МФ./ за компенсациите на деца 0-7 и 7-10 години/.

- Щом няма европейско финансирене , да ни се намали ДДС / както в туризма/ .

- БДЖ да вдигне цената на билета за пътуване с 10%. /вдигнаха го с 8% след 8 месеца/

- 800 000 Българи, освидетелствувани от ТЕЛК по Закона за социалното подпомагане имат право на 2 пътувания отиване и вращане 2 пъти в годината .Правото да пътуват с автобуси им бе отнето с 53 постановление на МС от 2010г./ Да се върне старото положение или да се разделяят пътуванията, защото не на всякъде има БДЖ и се получава дискриминация.

- Да се въведът пътни такси за автомобилите с чужда регистрация /за да има пари в бюджета за пътища/.

- В Закона за общественните поръчки, Закона за концесиите, или в Наредба №2 ,да има ПРАВИЛА за провеждането: /години, евро, традиционен превозвач, местна регистрация, цена, брой места,климатик и кавото предложите/.

- Пътни такси и разрешителни "УПТР", да преминат към МТИТС .

- ДАИ да проверява билетите в атобусите /документ за платена превозна цена/

- Борбата с нерегламентираните превози . /промени в .........../. Да се каже, какво пречи и какво би помогнало, за да се промени в нормтивната уредба. /За нас е необходимо само ВОЛЯ/.

Въпрос: Тече кампания за отнемането на лицензите на фирмите без постоянен офис и гаражна площ. Какво става с /копията/ които остават в тях ?

Въпрос 2. Каква е възможността, Българските автобусни фирми, да нямат Турски партньори, при международните автобусни линии.

 


 

До г-н Ивайло Московски – министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията

 

ПРЕДЛОЖЕНИЕ

 

От "НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА АВТОБУСНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ В БЪЛГАРИЯ''

 

Г-н Московски,

Във връзка със Ваше искане за конкретни предложения за излизане от тежкото положение на БДЖ даваме нашето становище :

Като най- голяма конкуренция, сме за закриване на БДЖ и за обявявяне в несъстоятелност , но имайки предвид социалната политика , която трябва да се води, предлагаме следните спешни мерки :

Микроклимата в който съществува БДЖ е уникален .

1. Държавна редовна субсидия от 170 милиона лева.

2. 800 000 Българи освидетелствувани от ТЕЛК по Закона за социалното подпомагане имат право на 2 пътувания отиване и вращане 2 пъти в годината. Правото да пътуват с автобуси, им бе отнето с 53 постановление на МС от 2010г.

3. Работа с чужда техника, за която години наред не се внасят вноски и не се покриват лизинги.

4. С "новите" спални вагони, се превозват 100% от хората в неравнопостойно положение /инвалидите/, защото на автобусите, фабрично са им тесни вратите и не могат да влизат инвалидните колички , но въпреки това автогарите се задължават да осигурят рампи и придружител от гишето до автобуса /парадокс/

5.За всички категории ползващи намаления , се получават предвидени компенсации

6. В пиковите часове остават пътници, а правостоящите са толко много, че пътуват като /сардини/ а / в автобусния транспорт превоза на правостоящи пътници е забранен/.

7. Превоз на пътници на нищожни цени, с което се привлича голяма част от неплатежноспособното население.

8. Заплащане на кондуктора, половин цена или изобщо не плащане, докато в автобусите ако не плати на автогара то,шофьора не би му простил.

9. Всички, които имат /биологични нужди/ , предпочитат тоалетната и вагон- ресторанта. Автобусите имат тоалетни , но почистването им не е уредено и е само в няколко фирми .

10. Управление на техниката с червена нафта /дизел/ на преференциални цени .

И въпреки всичко това, положението е трагично. Затова предлагаме: или да увеличите субсидията на "500 милиона", или да закриете БДЖ, или :

1. Да спрете /намалите , ограничите/ кражбите на горива /червена нафта , дизел/ . Въпреки срогия контрол , нашите /водачи/ , крадът по една туба, а машинистите и персонала по един тон от локомотив ./показано по Нова ТВ/

2. Да се правят проверки от независими кондуктори за издаване на /документ за платена превозна цена / билет, дали се издават билети и какви билети се издават, защото в градския транспорт София заловиха /фалшиви билети/. Касовите апарати да влязат в сила веднага. Предлагаме да се направи /създаде/ частна железопътна инспекция , защото държавната /ДЖИ/ има други функции .

3.Да увеличите цената на услугата /билета/ поне с 10%

4. В час пик да се пускат допълнителни вагони , за да се превозят повече пътници и да е по достъпен контрола на билетите .

5. Да се намали броя на администрацията.

6. Да се /чикират/ пътниците , преди да стигнат до вагоните . Така се избягва достъпа на пътници без билети и злоупотребата на кондукторите . Това го има на летищата и автогарата в Скопие .

- Колегата от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта, Г-н Ангелов предложи всички ЖП Гари да се отдадът на концесия, а не да се разграбват от малцинствата. Ние предлагаме, да се отдадът под наем за 10/20 години , че процедурата е по лека.

- Oт сдружението на КЛЪСТЕРИТЕ предложиха БДЖ и Български пощи /защото са все още държавни/, да обмислят за сътрудничество как да превозват съвместно прадки, а когато пристигнат в града, да бъдат разкарвани с електромобили по адресите. В момента 13% от стоките минават чрез интернет, а куриерските фирми, едвам им смогват да ги обслужат.

Ако и това не помогне , просто подарете БДЖ на когото прецените, А ако ни дадете 170 милиона лева, обещаваме да задоволим всички нужди на пътниците в цяла България, и да ги превозваме само с нова техника /автобусна/.

Всичките 50 сдружения с нестопанска цел, и асоциации са зависими, и пристрастени към БДЖ защото получават някакви дивиденти /пряко или коственно/, така че те искат да продължат точенето /участието / си в процеса .За добро или лошо, решението и отговорността за жалост е Ваша .Успех .

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ на УС на НСАПБ: ГАЛЯ ТОПАЛОВА

ГЛАВЕН СЕКРЕТАР: СИМЕОН МИЛУШЕВ


 

View the embedded image gallery online at:
http://nsapb.bg/en/news.html?start=30#sigProGalleria229de7f930

More Articles...

Page 7 of 25

7

Login for members

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Partners

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo