Новини

На 23 юли 2015 г. се проведе заседание на Националния съвет по туризъм с участието на НСАПБ г-жа Галя Топалова

There are no translations available.

http://www.tourism.government.bg/bg/print/882

Националният съвет по туризъм обсъди Програмата за реклама на страната за 2016 г.


23 Юли 2015

Националният съвет по туризъм обсъди днес Програмата за реклама на страната за 2016 г. – нещо, което за първи път се случва шест месеца по-рано от годината, в която ще се изпълнява. Заседанието бе ръководено от министъра на туризма Николина Ангелкова, а с изказвания по точките от дневния ред се включиха и заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов и др.  



В момента получените писмени предложения по програмата се обобщават и след като бъдат отразени, всички документи ще бъдат изпратени отново на членовете на Националния съвет. Участниците в заседанието подкрепиха мнението, че за да бъдем конкуренти на международния пазар, трябва да започнем отсега да рекламираме сезон Лято`2016, заедно с възможностите за зимен туризъм. „През последните месеци проведох редица срещи с големи туроператори от Франция, Германия, Великобритания, Италия и др. и всички са категорични, че трябва още от месец септември да рекламираме възможностите за летен туризъм, защото туристите от целевите ни пазари планират почивките си с 6 до 12 месеца по-рано“, каза Николина Ангелкова. Традиционните туристически продукти, които страната предлага са ваканция на море и ски туризъм, но според маркетингови проучвания на основните генериращи пазари, България е атрактивна дестинация и със специализирани видове туризъм. По тази причина министерството ще продължи да акцентира върху потенциала за развитие на културно-историческия туризъм в страната, защото това може да ни направи разпознаваеми пред света.



„Специално внимание в програмата обръщаме на българския турист. Това е подход, който наложихме през тази година и който ще надградим през 2016 г.“, съобщи Николина Ангелкова. По думите й много време българските туристи са били оставени извън фокуса на внимание, а те са сред най-важните клиенти на туристическия ни сектор. На второ място сред целевите пазари в програмата са поставени съседните ни страни, а на трето - останалата част от Европа. „Разбира се, продължаваме работа и привличане на туристи от далечните перспективни за България пазари, като отчитаме факта, че това е дългосрочна стратегия за развитие на туризма, чиито ефект ще бъде усетен в следващите пет години“, поясни министърът.



„Дигиталният маркетинг е сред основните ни маркетингови подходи в новата програма за национална реклама“, подчерта министър Ангелкова. Сред основните дейности заложени в нея са съвместен е-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари, където се наблюдава нарастване на онлайн записванията; разработване на проект за електронен маркетинг на дестинация България; налагане на единна визия за онлайн присъствие и др. Друг важен момент в Националната програмата за реклама за 2016 г. е т.нар. лично отношение - известни личности да рекламират страната ни пред своите сънародници.



Основна дейност остава активното представяне на България на водещи международни туристически изложения, форуми и други събития, със щандове с единна нова визия, както и организиране на съпътстващи мероприятия. През следващата година, в зависимост от наличния бюджет, се планира страната ни да се представи на над 40 международни туристически изложения. Ще се работи и за организирането на тематични изложения на открито в държави, които са сред целевите ни пазари и/или са сериозни генериращи пазари. Стратегическото партньорство с големи международни туроператори, както и с нискотарифни авиокомпании са сред заложените дейности. Значение се обръща и на редица други маркетингови и ПР активности като журналистически и експедиентски турове и др. 



В рамките на заседанието бяха представени и очакванията за Лято‘2015. Данните показват, че се наблюдава ръст в продажбите през последните дни. Общо за сезона се очаква да бъде регистриран спад на руски туристи от около 20%, като същевременно не се оправдават прогнозите за по-малко посетители от Украйна и на този етап се очаква регистриране на ръст от около 5% от този пазар. Оптимистични са и прогнозите от Германия (+5%); Великобритания (запазване на нивата от предходния летен сезон или лек ръст от 2-3%); Турция (+10%); Австрия (+10 – 15%); Израел (+ 10%); Франция (+5%); Скандинавски държави (около 2-3% ръст); Гърция (+5%), Румъния (+3%) и др. Значителен ръст се от около 40% се очаква от Молдова, който може да достигне до 30 хил. туристи повече за летния сезон. 



Председателят на КЗП Димитър Маргаритов представи дейността на контролния орган в рамките на летния сезон. По думите му е поставен акцент върху проверка на качеството на алкохолните напитки, като до момента са взети 15 до 20 проби. Данните на Комисията показват, че до този момент са извършени около 2000 проверки на заведения и хотели по Черноморието и са съставени 186 актове. Комисията има изнесени приемни във Бургас, Варна и Созопол и мобилни такива в повечето от населените места по Черноморието, където всеки ден се подават десетки сигнали и се дават консултации на потребителите.    



В рамките на Националния съвет по туризъм бяха представени и резултатите от изминалия зимен сезон. Данните показват, че 1,180 млн. чуждестранни туристи са посетили България през периода декември 2014 – март 2015 г., което е над 8% ръст в сравнение с посетилите  през сезон Зима 2014/2015. Според бизнеса, страната ни предлага чудесни условия за ски туризъм от декември до началото април, но заетостта през месец март е слаба заради недостатъчно информираност на туристите. „Ще рекламираме страната като ски дестинация с активен четиримесечен сезон, но ще разчитаме на обратна връзка и активно съдействие от страна на бизнеса и общинските власти”, каза министър Ангелкова. По думите й зимните ни курорти могат да се превърнат и в целогодишна дестинация за международен и вътрешен туризъм чрез диферсифициране на предлагания продукт и комбинирането на различните видове специализиран туризъм – планински, излетен, приключенски, еко и др.

Със заповед № Т-РД-16-180/07.07.2015г. на Министъра на туризма г-жа Ангелкова, НСАПБ е прието за редовен член на НСТ

There are no translations available.

zapoved nst-1

zapoved nst-2

zapoved nst-3

НСАПБ спечели първата си битка за ценообразуване на автогарови услуги в нарушение на ЗЗК от страна на Транском и Галис в Русе.

There are no translations available.

Решение на ВАС 5-членен състав:

http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d6397429a99ee2afc225661e00383a86/dbd33ec6a815c923c2257e65003fed0f?OpenDocument

НСАПБ спечели първата си битка за ценообразуване на автогарови услуги в нарушение на ЗЗК от страна на Транском и Галис в Русе.

Решението е окончателно и не подлежи на обжалване.

Забрана за ползване на седмичната почивка на борда на превозното средство във Франция.

There are no translations available.

Френското министерство на транспорта е публикувало на сайта си отговори на често задавани въпроси във връзка със забраната за ползване на седмичната почивка на борда на ПС на 7 езика (френски, немски, английски, испански, италиански, португалски и полски). В момента превеждаме материала и на български език и ще Ви го предоставим при първа възможност.

Съдържание на отговорите:

Член 15 на френския закон от 10 юли 2014 г., насочен срещу нелоялната конкуренция, се позовава на чл. 8, ал. 8 от Регламент 561/2006/ЕО, който изрично разрешава ползването в шофьорската кабина, оборудвана с подходящо място за спане, на дневните и на намалените седмични почивки. Оттук френското министерство на транспорта прави извода, че шофьорите имат право да ползват своите нормални седмични почивки от най-малко 45 часа само извън превозното средство. При констатирано нарушение на това изискване се санкционира единствено работодателят с глоба до 30 000 евро или лишаване от свобода до една година. Законът не предвижда санкции за шофьора.

Съгласно френското законодателство работодателите са длъжни да осигурят организация на работата на шофьорите, при която те да спазват разпоредбите, свързани с правото им да ползват нормалната си седмична (съгласно чл. 10 на Регламент 561/2006/ЕО). Тези разпоредби са определени в чл. L.3313-3 (задължения за организация на работата от страна на работодателя) и чл. L.3315-4-1 (санкциониране на работодателя при нарушения на тези задължения). Те са в сила от деня на публикуването на закона във френския държавен вестник – 11.07.2014 г.

Законът се прилага за всички наети шофьори, извършващи търговски превози (включително по спогодбата АЕТR) с ПС с допустима обща маса над 3,5 т, и за работодателите им, независимо от тяхната националност или от страната на регистрация на превозното средство. Законът не засяга превозите с автомобили до 3,5 т и самонаетите шофьори, но се прилага спрямо „всеки, който организира работата на самонаетите шофьори (включително тяхната собствена работа), при което лицето действа като работодател на други шофьори".

Проверките на пътя, извършвани на френска територия от инспекторите (служители на министерството на транспорта, националната полиция, военната полиция и др.), определени в чл. L.3315-1 от Френския транспортен кодекс, се ограничават до условията, свързани с почивката, която се ползва в момента на проверката. Контролът не засяга условията, при които са протекли седмичните почивки, ползвани по-рано от 28 дни преди проверката.

Всяко констатирано от контролните органи присъствие на шофьора в превозното средство по време на нормалната му седмична почивка се счита за достатъчно доказателство за нарушение на чл. 8, ал. 8 от Регламент 561/2006/ЕО. Констатирането на изолиран случай на шофьор, ползващ нормалната си седмична почивка на борда на автомобила, при липса на други доказателства не е достатъчно, за да се приеме, че е налице фактически състав съгласно разпоредбите на чл.15 от френския закон. Едва при установени повтарящи се случаи, при които един и същи шофьор или шофьори от една и съща фирма ползват нормалните си седмични почивки в автомобилите, може да се породи съмнение, че работодателят не изпълнява задължението си да организира работата по начин, който да даде възможност на шофьорите да ползват тези почивки извън превозните средства.

Според действащото законодателство не се изисква представянето на допълнителни доказателства за това, че шофьорът е ползвал нормалната си седмична почивка извън ПС (фактура от хотел, от място в къмпинг и др.) Работодателите, които са обект на разследване, обаче имат право по собствено усмотрение и в съответствие с общите правила на наказателното право да представят доказателства или документи, с които да докажат невинността си по отношение на предявеното обвинение. Контролните органи и съдиите ще преценят тяхната състоятелност. Не се приема като доказателство за липса на вина от страна на работодателя обстоятелството, че шофьорът на своя глава е предпочел да ползва нормалната си седмична почивка на борда на превозното средство, нарушавайки указанията и инструкциите на работодателя си. Работодателят е длъжен освен да инструктира правилно шофьорите си, също така и да следи за спазването на дадените от него разпореждания и инструкции и в случай на констатиране на нарушение да предприеме всякакви подходящи законови мерки спрямо нарушителите, включително дисциплинарни такива.

Имайки предвид, че в съответствие с Регламент 561/2006 шофьорите трябва да разполагат свободно със своето време през почивките си, работодателите нямат право да им възлагат каквито и да било задачи или дейности по това време, включително наблюдаването на превозното средство и товара. Осигуряването на безопасно място и подходяща защита за превозното средство и товара по време на почивката на шофьора е задължение на работодателя.

Уточнения относно характеристиките на местата за почивка, които всеки работодател може и трябва да предостави на шофьорите си за ползване на нормалната им седмична почивка са дадени в членове 4228-26 до 4228-34 от френския Закон на труда:

- помещенията да не са за индустриално или търговско ползване;

- да се осигури жилищна площ от поне 6 м² и 15 м³ на човек и височина на помещенията от поне 190 см;

- да имат постоянна възможност за обмен на въздух - прозорци или други отваряеми прозрачни отвори с директен достъп навън;

- да могат лесно да се заключват и да имат свободен достъп;

- оборудването им да осигурява температура от поне 18º, да не е влажно и прекалено горещо;

- електрическите контакти да са по стандарт;

- всяка двойка да има самостоятелна стая;

- мебелировката да е в добро състояние и чиста;

- общите спални да се ползват само от хора от един и същи пол;

- да не се настаняват повече от 6 човека в стая;

- да се осигури поне 80 см разстояние от легло до легло;

- забранени са двуетажните легла;

- облицовките и настилките на пода и стените да могат да се поддържат лесно и да се подновяват при необходимост от хигиенна гледна точка;

- жилищата да бъдат чисти и хигиенични

- да се осигури по една мивка на трима човека с регулируема температура на водата, сапун и кърпи;

- в непосредствена близост до помещенията да има тоалетна и писоар.

При колективно настаняване работодателят е длъжен да представи предварителна декларация до префекта на съответния район в съответствие с разпоредбите на Закон 73-548 от 27.06.1973 г.

Предвидените една година затвор и 30 000 евро глоба са максималният размер на наказанията. Санкциите за конкретните случаи се определят от съда след извършено разследване и изслушване на засегнатата страна. Наказанията са „пропорционални и се налагат в съответствие с член 132-24 от Наказателния кодекс според обстоятелствата на извършване на нарушението и личността на извършителя". Ефективна присъда лишаване от свобода се налага само като последна крайна мярка, когато тежестта на нарушението и личността на извършителя го налагат и когато всякаква друга мярка е очевидно неадекватна.

Приветствие на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по повод Деня на транспортния работник

There are no translations available.

УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,

Позволете ми от името на ръководния екип на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и лично от мое име да ви честитя Деня на транспортния работник.

За всеки служител от системата на транспорта е чест да работи в този отрасъл, който осигурява не само реалното транспортиране на стоките и услугите, но и е водещ фактор за развитието и конкурентноспособността на икономиката като цяло.

Като министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, аз всекидневно се убеждавам в професионализма и трудолюбието на хилядите служители от транспортния отрасъл. За това позволете ми днес, на вашия професионален празник, да ви благодаря за това, че въпреки трудностите, които срещате при изпълнението на служебните си задължения, никога не забравяте, че транспортът е кръвоносната система на обществото. Благодаря ви и за това, че поставяте на първо място във всекидневната си работа благополучието, безопасността и комфорта на гражданите.

Надявам се, че транспортният отрасъл още дълги години ще привлича квалифицирани кадри, и че професията ви ще остане в списъка на достойните за практикуване специалности.

На всички млади специалисти, на които предстои да се включат в голямото транспортно семейство, пожелавам с доброто си образование да внесат в нашия перспективен отрасъл нови и свежи идеи, които да увеличат качеството на транспортните услуги.

Честит празник!

Ивайло Московски

Министър на транспорта,

информационните технологии и съобщенията

More Articles...

Page 5 of 25

5

Login for members

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Partners

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo