Новини

УС на НСАПБ, даде пресконференция в "БТА" във връзка с проблемите в Автобусния бранш.

There are no translations available.

img 0028 

  УС на НСАПБ, даде пресконференция в "БТА" във връзка с проблемите в Автобусния бранш.

 



View the embedded image gallery online at:
http://nsapb.bg/en/news.html?start=15#sigProGalleria841b47e7ac



На 17.12.2015г. НСАПБ стана член на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България /КРИБ/

There are no translations available.


KRIB logo bg


На 17.12.2015г. НСАПБ стана член на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България /КРИБ/

Все повече Българи се возят с Метро, все по - малко с влак

There are no translations available.

Българинът се вози 20 пъти по-често с автобус, отколкото с влак. Според данните на националната статистика за първите 6 месеца на тази година с автобус у нас са пътували 212 милиона души, а с влак - 12 милиона. В сравнение с 2014 г. при БДЖ има отлив от около 1 милион пътници, а при автобусните превозвачи са отишли близо 10 милиона.

Автотранспортът бележи спад във вътрешните превози, но има сериозен ръст в международните пътувания. Тенденцията е с тях да се стига до близки летища за по-евтини далечни полети.

"Избират да се качват по други дестинации за самолети - примерно от Истанбул има много евтини полети за чужбина и пътуват до Истанбул и оттам се прекачват", посочи Галя Топалова от Националното сдружение на автобусните превозвачи.

За пълния текст посетете сайта на btv новините, като натиснете тук или посетите адрес http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/vse-poveche-balgari-se-vozjat-s-metro-vse-po-malko-s-vlak.html


Общо събрание на страните членки на IPRU

There are no translations available.

img-20150909-wa0014

На 19,20 и 21.08.2015г., в гр. Истанбул се състоя Общото събрание настраните членки на IPRU. С решение на УС на НСАПБ, на Общото събрание присъстваха: Г-жа Галя Топалова - Председател на УС на НСАПБ, Г-н Зеки Байрам - Член на НСАПБ, Г-н Васил Пиронков - Член на УС на НСАПБ, Г-н Себахтин Исмаил - Член на УС на НСАПБ, Г-н Симеон Милушев - Главен секретар на НСАПБ и със специалното присъствие на Търговския представител на Министерство на икономиката Г-н Tошко Томов - Служба по търговско-икономическите въпроси, гр. Истанбул. Подробна информация можете да получите, като кликнете на /банерите/ на IPRU и TOFED.




View the embedded image gallery online at:
http://nsapb.bg/en/news.html?start=15#sigProGalleria95b6600eca


Над 30% от автобусните фирми, които превозват хора извън страната, са нелегални

There are no translations available.

4eadae682909e5571fe2c1a4fc6acd34 mНад 30% от автобусните фирми, които превозват хора извън страната, са нелегални, твърдят от Националното сдружение на автобусните превозвачи. Според председателя на сдружението Галя Топалова във всяко селище или по-малък град има нелегални фирми за транспорт.

Лицензираните превозвачи алармират от години за проблема с нелегалните превозвачи, заяви пред Фокус Топалова. По думите й хората си купуват сами билети за такива автобуси, които извършват превози на хора, както до Германия и Холандия, така и вътре в страната.

„Все едно, както сте вие и си купувате един микробус и си пускате в интернет обява, че превозвате хора и тръгвате сами с един шофьор на път", коментира Топалова. Тя добави, че за тази дейност фирмите използват трима шофьори.

Топалова обясни, че не може да се каже количеството на нелегалните товари и превозвани от страна на автобусните превозвачи. По думите й това е информация, която само от Агенция „Митници" могат да кажат. „Става дума за хора, които нямат билети, нямат нищо, които са се качили на буса и се возят".

Според Галя Топалова е необходимо ДАИ и НАП да засилят присъствието си при нелегалните превозвачи, защото те са част от сивата икономика. Тя бе категорична, че за да се промени работата на автобусните превозвачи, трябва да се промени работата на държавата.

По думите й в Сърбия също е имало 2 или 3 катастрофи с нерегламентирани превозвачи, които превозват хора без билети, както и няколко катастрофи с такива превозвачи в България.

Топалова посочи, че най-честите причини за такива катастрофи с нерегламентирани автобусни превозвачи са умората и това, че шофьорите нямат практика. „Те са шофьори- любители, реално те не са професионалисти", заяви Галя Топалова.

Председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи смята, че всеки може да стане превозвач единственото, което трябва да направи е да си закупи микробус и да си намери пазар за линиите, които предлага, тоест пътници. По думите й именно затова катастрофите с такива превозвачи са доста чести.

Ивайло Константинов, собственик на една от най-големите транспортни фирми заяви, че нелегалните превозвачи са силно рискови и доста по-скъпи. „Законът е категоричен, че има хиляди възможности за установяване на тези нарушения. Като започнем от контрол на самата граница, където пътуващите често се представят като роднини, но винаги би могло да излезе в един разпит каква е истината.

НАП и икономическа полиция много лесно могат да установят, че нелегалните превозвачи са безработни, а реализират по 50 пътувания зад граница", коментира още Константинов.

По думите му две трети от превозите се реализират от нелегални превозвачи, които съсипват бизнеса и подлагат на риск живота и здравето на пътуващите. „Искам да ви кажа, че наяве излизат едно от десет такива произшествия. Съвсем логична е опасността, при положение, че един шофьор често изминава 40 часа път, без да почива", каза още той.

„Нашата последна информация касаеше средно дневно, че 80 микробуса и минивана напускат страната с пътници. Това са две трети от превозите от България за Европа. Останахме 3-4 фирми с по-сериозен обем превози. Колегите просто фалираха", обясни Константинов.

Източник: news.bg

More Articles...

Page 4 of 25

4

Login for members

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Partners

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo