Новини

Министър Данаил Папазов председателства Второто заседание на Обществените съвети към МТИТС

15 2Съветът на директорите на „Холдинг БДЖ” ЕАД е с нов председател. Това съобщи днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на Обществения съвет в сектора на железопътния транспорт. На мястото на Велик Занчев за председател е избрана Анелия Крушкова.
„През месец септември предстои среща на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на финансите и облигационерите. На нея ще се обсъжда разсрочването на задълженията на компанията“, съобщи Данаил Папазов. В най-скоро време пред Министерски съвет ще бъде представен нов оздравителен план за „Холдинг БДЖ“.
По време на обществения съвет, в областта на автомобилния транспорт министър Данаил Папазов обяви, че в началото на септември предстои среща в Анкара на представителите на автомобилната администрация на двете държави, на която ще се обсъдят всички въпроси поставени от българските превозвачи. Обсъдени бяха и различни инициативи, свързани с регламентирането на дейността на таксиметровите превози. Участниците подкрепиха повечето от предложените от страна на МТИТС мерки като създаване на досие на водача, по-задълбочени психотестове, въвеждането на патентен данък. На разговорите беше обсъдено и предложение за създаване на работна група, която да систематизира получените предложения и да подготви окончателен документ, който да се дискутира на следващ обществен съвет. Министър Данаил Папазов предложи на всички участници да оформят писмено своите предложения до края на август, за да може на следващата дискусия да бъдат поканени представители на КАТ и Министерство на финансите, с които те да бъдат обсъдени.
Приключила е и разпоредената от министър Данаил Папазов внезапна проверка на превозите на пътници с таксиметрови автомобили и автобуси по българското Черноморие. За периода /от 1-ви до 4-ти август/ са проверени общо 1201 превозни средства, от тях 978 таксиметрови автомобили. Съставени са 79 актa за административно нарушение. По време на акцията са проверени 223 автобусa и са съставени 27 акта. Инспектирани са и 4 автобуса с чужда регистрация, при които са констатирани две нарушения – извършване на превоз, без да е попълнен пътен формуляр с имената на пътниците и техническа неизправност.
В рамките на Обществения съвет по въздушен транспорт бяха обсъдени актуални предложения за промени в нормативната уредба в областта на въздушния транспорт, като проект на постановление за изменение и допълнение на Наредбата за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България.
Общественият съвет в сектор „Информационни технологии и съобщения” премина под ръководството на заместник-министър Георги Тодоров. На заседанието беше прието създаването на три тематични работни групи: „Електронно управление”, „Информационни технологии, информационно общество и високоскоростен интернет” и „Съобщения”. В рамките на заседанието бяха разгледани и обсъдени постъпилите писмени материали в сферата на електронното управление и съобщенията. Участниците в Съвета бяха запознати с проектомерките, свързани с е-управлението по ос три от Оперативна програма „Добро управление” и нейните три ключови области на действие. На срещата стана ясно, че скоро ще бъде представен на обществено обсъждане нов Закон за електронното управление, в който се предвижда създаването на Единен системен интегратор.

Георги Тодоров е новият заместник-министър на МТИТС

MTC BUILDINGГеорги Тодоров е назначен за заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията със заповед на премиера Пламен Орешарски, съобщиха от правителствената информационна служба.

От август 2010 г. до сега Тодоров е директор на Дирекция „Транспортна инфраструктура" в Столична община. В периода ноември 2004 г. – октомври 2009 г. е директор на дирекция „Концесии" в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Преди това е работил като експерт в правната дирекция на ведомството. От октомври 2005 г. до ноември 2006 г. Тодоров е бил член на Съвета на директорите на „България Ер" ЕАД. От ноември 2006 г. до ноември 2009 г. е председател на Съвета на директорите на „Български пощи" ЕАД, а от октомври 2008 г. до ноември 2009 г. е член на Одитния комитет на Пристанище Бургас – ЕАД.

КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ

  1. КАМЕН КОСТОВ КОСТАДИНОВ - председател
  2. ГЕОРГИ СТРАХИЛОВ СВИЛЕНСКИ - зам.-председател
  3. ДЕНИЦА СТОИЛОВА ГАДЖЕВА - зам.-председател
  4. ЕРДИНЧ ИСМАИЛ ХАЙРУЛА - зам.-председател
  5. АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ ПАУНОВ - член
  6. БОРИСЛАВ ГУЦАНОВ ГУЦАНОВ - член
  7. ЗАХАРИ ДИМИТРОВ ГЕОРГИЕВ - член
  8. МАРТИН ГЕОРГИЕВ ЗАХАРИЕВ - член
  9. МИНЧО МЪНЧЕВ МИНЧЕВ - член
  10. ПЕТЪР ВАСИЛЕВ МУТАФЧИЕВ - член
  11. ПЕТЯ НИКОЛОВА РАЕВА - член
  12. РАДИ НИКОЛОВ СТОЯНОВ - член

ДАИ и МВР безсилни срещу нелегалните превозвачи на пътници

61000950Нерегламентираните превози продължават, въпреки регулярните проверки на държавните органи.
Нелегалните превози на пътници продължават да ощетяват държавната хазна, въпреки съвместните проверки на Държавната автомобилна инспекция и МВР. Двата органа правят по три или четири изненадващи проверки месечно по пътя между София и Перник, информира директорът на дирекция в ДАИ – София Румен Крумов.
„Между двата областни града има голям пътникопоток, което е предпоставка за по-масово търсене на транспорт. Има начин за контрол - съвместните мероприятия с МВР,” посочи Крумов. Той посочи, че не разполага със статистически данни за размера на щетите, които незаконните превозвачи причиняват на държавната хазна.
Екип на bTV със скрита камера обаче показа, че нелегалните превози между София и Перник, които съществуват от години и не са тайна за пътуващите между двата града, не са пресечени.
Спирките на автобусите за Перник са на пл. „Руски паметник" и на „ Горнобански път", но преди да дойде автобусът пътниците получават поне по една оферта от преминаваща кола за транспорт до Перник на цената на билета на автобуса - 3 лева.
На пръв поглед този платен автостоп изглежда като логична оптимизация на придвижването. Хора си делят разходите за транспорта до работа и обратно, както в популярната по света онлайн система carpool, чиято цел е да помогне на гражданите да правят по-малко разходи за транспорт и да щадят природата. Пернишкия carpool не е създаден да работи с идеална цел.
Освен че от тази услуга тук се печели и не се плащат данъци, разликата е и в един респектиращ с габаритите си човек, който е неформален ръководител на движението за Перник. Неговата роля е да не дава на случайни хора с автомобили да качват пътници за Перник. С други думи големият човек гарантира монопола на пернишкия carpool.
Екипът на bTV забеляза, че одобрените от организаторите водачи на коли, които качват хора за Перник, дават пари на ръка на ръководителя-движение. Той отказа да коментира с аргумента, че „тия работи не става да се снимат”.
Хората, използващи редовно този вид транспорт, имат своя причина да го предпочитат пред официалния. Според една пътничка той е по-бърз, но е по-логично повече хора да делят транспорта. Редовните клиенти на нелегалните превозвачи не съдействат на държавните органи, които се опиват да глобят нарушителите. Научени са да твърдят, че не плащат и са приятели на водача.
По думите на експерта от ДАИ, Законът за пътните превози не позволява на автомобилните инспектори да проверяват автомобили с до 8+1 места, затова към екипите се присъединяват служители на реда. „Пътниците съдействат само в някои случаи, понякога се отмятат от показанията си, може да са заплашвани,” предположи Румен Крумов. По думите му, няма данни за участие в схемите на инспектори или полицаи.
Нелегалните превози са масово разпространени в цялата страна. Често работят със силови методи, а през последните седмици легални и нелегални превозвачи стигнаха до бой в Бургас и Варна. В Плевенско легалните превозвачи заплашват да спрат да изпълняват договорите си докато държавата не се справи с тези, които не плащат нищо на държавата и взимат половината пътници на лицензираните превозвачи.
Сезонът на Южното Черноморие започна с война между таксиметрови шофьори. В спора се включиха и хотелиери, след нова жалба от „ужилени" летовници, след като турист плати 180 лв. за превоз от курорта Слънчев бряг до бургаското летище. Три-четири пъти по-висока сума за превоз от летището до Слънчев бряг не е прецедент, но е първият случай, регистриран за сезона.
„Ужиленият" турист не е запомнил фирмата, която го е измамила, за да подаде официална жалба. Шофьорите, които возят летовници по договор с хотелиери в Слънчев бряг, твърдят, че при тях тарифата е твърда – 60 лв.
Именно тези трансфери се оказват ябълката на раздора с фирмата, официално сключила договор за таксиметров превоз с летището. В началото на седмицата, шофьори от цялото Южно Черноморие подадоха колективна жалба в полицията, в която твърдят, че са подложени на рекет и тормоз.
За да са сигурни, че гостите им няма да получат нова солена сметка, хотелиери в Слънчев бряг снабдяват шофьорите с документ, че само те могат да ги превозват до летището. От фирмата с лиценз не са съгласни, защото това противоречи на Наредбата за таксиметрова дейност. В спора управата на летището стои встрани, но обещава съдействие за разрешаването му. Една от мерките - засилване на контрола, но не се уточнява по какъв начин.

Таксиметрови шофьори пребиха водач на автобус във Варна

imageШофьор на автобус е бил пребит във Варна от таксиметрови шофьори, извършващи нерегламентирани превози. Това съобщиха от фирмата, която извършва транспортна дейност по линия №13 на територията на Варна. Изпратено е открито писмо до представителите на местната власт, до регионалната дирекция на ИА "Автомобилна администрация", до Областната дирекция на МВР – Варна, както и до медиите.
В него се посочва, че тази сутрин, малко преди 8.00 часа, шофьор на транспортната фирма, изпълняващ редовен курс по линия № 13 от спирка бл.22 на ул. "Евлоги Георгиев" към жп гара, е бил пребит от таксиметрови шофьори, извършващи нерегламентирани превози в района на спирката.
Водачът на автобуса е станал обект на групова саморазправа от страна на таксиметровите шофьори, тъй като е успял да качи пътниците от спирката преди поредното пиратско потегляне по маршрута на такситата.
"Публична тайна е, че десетките паразитиращи на гърба на обществените превозвачи таксита във Варна, от години окупират спирките и потеглят секунди преди автобусите, за да качват пътници, които возят на цената на градския билет - превоз, нерегламентиран в нито един нормативен акт, без да издават документ или да отчитат приходите си", се казва в писмото.
Фирмата счита за недопустими подобни прояви на агресия и няма да допусне нейни служители да излагат на риск живота и здравето си.
Повече от 5 години системно са алармирани всички институции в града и страната за рисковете, които нерегламентираните таксиметрови превози създават - както за сигурността на пътуващите, така и за безопасността на работещите в обществените превози.
"Днешният инцидент, за съжаление, е пряко доказателство за бездействието както на държавната и общинската администрация, така и на органите, призвани да гарантират законността и сигурността ни. Проявата на подобна наглост от страна на таксиметровите шофьори, които возят незаконно по маршрутите на автобусите под носа на властта, е илюстрация на безсилието, което властта показва по проблемите с незаконните превози на територията на община Варна", се казва още в писмото.
Фирмата декларира, че ако още днес до 18.00 часа не бъдат ликвидирани незаконните таксиметрови пиаци, в които са превърнати спирките на градския транспорт в града, ще прекрати обслужването на линия № 13.
"В пълното съзнание, че с това си действие ще създадем неудобства на пътуващите, призоваваме варненци към търпение и солидарност в нетърпимостта към наглостта, беззаконието и агресията. В името на сигурността на своите екипажи, фирмата остава в готовност да прекрати обслужването и на други автобусни линии, по чиито маршрути от години безнаказано пиратстват незаконни таксита, докато властта във Варна не им гарантира безопасни условия за упражняване на правото си на труд", се казва още в документа.
Посочва се също, че напрежението след побоя на шофьора е ескалирало опасно и ако общината и органите на реда бездействат, ще се превърнат в съучастници на безредиците, затрудняващи нормалното функциониране на обществения транспорт в града.
Писмото е подписано от изпълнителния директор на фирмата Антраник Шакариян.
Междувременно, водачите в дружеството масово започват да отказват да изпълняват курсове по линиите, където има нерегламентирани таксита и превозвачи.

Парламентът избра новото българско правителство с премиер Пламен Орешарски

parlamentНародното събрание избра правителство с премиер Пламен Орешарски. Най-напред Народното събрание избра Пламен Орешарски за министър-председател. Гласуваха 217 депутати, "за" - 120 депутати, "против" - 97 депутати. Народното събрание прие структурата на Министерски съвет на Република България. Гласуваха 217 депутати, "за" - 119 депутати, "против" - 98 депутати. Приета бе структурата, предложена от министър-председателя Пламен Орешарски. Гласуваха 217 депутати, от тях - 119 "за", 98 - "против".
Новото правителство положи клетва. Изборът на правителството беше съпътстван от аплодисменти в зала.

Състав на кабинета:
Министър на правосъдието и вицеприемиер – Зинаида ЗлатановаМинистър на финансите - Петър Чобанов
Министър на икономиката и енергетиката – Драгомир Стойнев
Министър на транспорта – Даниел Папазов, шеф на пристанище Варна
Министър на земеделието – Димитър Греков, ректор на пловдивски Аграрен университет
Министър на културата – Петър Стоянович
Министър на здравеопазването – Таня Андреева
Министър на вътрешните работи – Цветлин Йовчев
Министър на отбраната – Ангел Найденов
Министър на външните работи – Кристиан Вигенин
Министър на екологията – Искра Михайлова
Министър на спорта – Марияна Георгиева
Министър на образованието и науката – Анелия Клисарова, ректор на варненския МУ
Министър на труда и социалната политика – Хасан Адемов
Министър на инвестиционното проектиране - Иван Данов
Министър на регионалното развитие - Десислава Терзиева

Проверки на МПС с български рег. номера при извършване на превози в трети страни. "превод от Турски"

Васил Пиронков: До 20 дни трябва да се срещнат министрите на транспорта на България и Турция

До 20 дни министрите на транспорта на България и Турция трябва да се срещнат, за да обсъдят как да се спрат репресиите над българските превозвачи. Това е било договорено на днешната среща на недоволните превозвачи със заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Албена Лазарова, съобщи за Агенция „Фокус” Васил Пиронков, зам.-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи и член на АЕБТРИ. Обсъден е проблемът с лимита на гориво за българските превозвачи, като до момента допустимото гориво, което се разрешаваше, беше 560 литра. Сега, спрямо направлението, за което е тръгнал камионът, ще трябва да има достатъчно гориво, така, че и този проблем ще бъде решен. ГКПП ще работят на три смени - на Капитан Андреево, на Хамзабейли на турската границата и на Калотина, за да може трафикът, който се натрупа през тези 2 дни, да се освободи. Прекратени са стачните действия и при повторно задържане на камиони, и рекет на фирмите, за да могат да преминат, веднага ще сигнализираме и стачката този път ще бъде докрай. Щом приеха това, значи сме прави, каза Пиронков.
По думите му - служебното правителство няма кой знае какви правомощия, но на следващото правителство, трябва да се предаде щафетата и да се отстояват исканията на българските превозвачи.
Той добави, че ще се проверява работното време, което има на водачите, на всички гранични пунктове, ще се проверяват и чуждите автомобили дали са с истински разрешителни, които ги пропускат през съответните държави и транзитно, за да се види дали турските превозвачи са с легални разрешителни.

Васил Пиронков: Повече от 300 камиона чакат на ГКПП "Капитан Андреево" заради блокадата, според превозвачи

На опашката на ГКПП „Капитан Андреево” до този момент има повече от 300 камиона. Това съобщи за Агенция „Фокус” Васил Пиронков, зам.-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи. Още не се е стигнало до конкретно решение на проблемите на превозвачите, при срещата със зам.-министъра на транспорта Албена Лазарова. Протестиращите очакват и премиера Марин Райков.

Васил Пиронков: Повечето български транспортни фирми са на ръба на фалита

Повечето транспортни фирми в България са на ръба на фалит. Българските транспортни фирми през последните няколко години са намалели с 30% и българските превозвачи са основно с лизинги и кредити. Това каза пред Агенция „Фокус” Васил Пиронков, зам.-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи и член на АЕБТРИ. По думите му - подобни рестриктивни условия, каквито Турция въвежда за българските превозвачи, биха довели до фалит големи фирми. „Транспортът е сведен под всякаква нормална граница на бизнес. След строителството, това е най-тежкият ресор. Българските превозвачи са докарани до фалит”, посочи Пиронков.
Изминаването на 1600 км. от България, през Турция и обратно, спазвайки всички разпоредби, трябва да стане за 3 - 4 дни при нормална транспортна услуга в европейската общност, а в отношенията с Турция един курс да се прави за 10 – 12 дни.
„Всичко е чакане, бюрократични проблеми от турска страна, създаване на проблеми на превозвачите. По този начин се създават проблеми за вносителите и износителите. Рефлектира се върху икономиката в отрицателен аспект. Движението на камионите е по-малко от чакането по граничните пунктове и по вътрешните митници”, каза още Пиронков.
„Нека бъдем европейци, нека защитаваме българското и да защитаваме интересите на България. Защото интересите на превозвачите са интересите на България. Те движат икономиката”, допълни Васил Пиронков.
В Свиленград продължава срещата на протестиращите превозвачи със заместник-министъра на транспорта Албена Лазарова.

Страница 8 от 13

8

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner