Новини

Галя Топалова: От новия директор на „Автомобилна администрация” очакваме да работи по въпроса с нерегламентираните превози.

g.topalovaОт новия директор на „Автомобилна администрация” очакваме да работи по въпроса с нерегламентираните превози и по още няколко точки, свързани с автобусните превозвачи, които изпратихме от бранша. Това каза Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ), във връзка с избора на Димитър Ганев за директор на „Автомобилна администрация”. „Следващата седмица има насрочена среща с новия директор на „Автомобилна администрация”. Исканията ни от новия директор на „Автомобилна администрация”, внесени и изпратени като отделни точки, са 18. Повечето са относно наредби, които могат да се променят много бързо, и автобусните превозвачи да нямат проблеми с Министерството на транспорта. Могат да го направят, ако имат желание. Ако се борят, обаче за корпоративни или други интереси, тогава пак няма да стане”, каза Топалова.

Димитър Ганев е бил изпълнителен директор на Автомобилна администрация по времето на правителството на Сакскобургготски. „Той е запознат горе-долу с нещата. Няма много голяма промяна от тогава до сега. Тогава нямаше толкова много нерегламентирани превози. Може би заради кризата, в която се намираме, се появиха доста такива. Законите от тогава досега също не са променени. Може би ще влезе в час с работата на агенцията много бързо. Зависи от това как ще се промени структурата и каква организационна работа ще свършат. Ако е добър организатор, ще си свърши работата. Надяваме се да е такъв”, каза Топалова. По думите й - от следващата седмица браншът очаква да започне да се среща с тях и да си върши работата.

Новият изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация" е Димитър Ганев

D.GanevНовият изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" е Димитър Ганев.

Димитър Ганев започва работа в Министерството на енергетиката през 1975 година. През 1979 година постъпва в Научноизследователската лаборатория по безопасност на движението към Министерството на вътрешните работи. От 1991 до 1999 година работи като секретар на Националната комисия по безопасността на пътното движение в Министерския съвет. През 2000 година е назначен за директор на Главна дирекция „Автомобилна администрация“, която през 2001 година е преобразувана в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

От 2002 година работи последователно като експерт към комисията по транспорт и съобщения в 40-то Народно събрание, главен секретар в Гражданско сдружение „За безопасност на движението по пътищата” и секретар в Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт. През 2010 година е назначен за заместник-изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, като заема този пост до 2011 година. През 2013 година става председател на управителния съвет на Гражданско сдружение „Обществен съвет за пътна безопасност”, като заема тази позиция до назначаването му за изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация“.

Той е участвал в изготвянето на едни от най-съществените измененията на Закона за автомобилните превози, Закона за движението по пътищата и приложението към него, както и редица други подзаконови нормативни актове.

Димитър Ганев е завършил “Автоматизация на промишленото производство” във Висшия машинно-електротехнически институт в София. Владее английски и руски език.

Като отвратително, определи техническото състояние на автобуса, едно от вещите лица за катастрофата на автомагистрала „Тракия”

enturtransКато отвратително определи техническото състояние на автобуса , с който стана катастрофата на автомагистрала „Тракия” проф. д-р на техническите науки Станимир Карапетков техническо лице от София, част от екипа изготвил петорната авто-техническа експертиза на автобуса, предаде репортер на Радио "Фокус" – Бургас. Автобусът на фалиралата вече „Ентуртранс” бил с много силна корозия и в неподдържано състояние при което незнайно как бил минал технически. „В много лошо състояние е със силна корозия на носещи елементи от окачването. Недопустимо е да бъде пуснат такъв автобус в такова състояние по нашите пътища”, заключи професора. Съда прие допълнителната петорната авто-техническата експертиза, в която техническите лица поддържат становището си от предишното заседание, а именно: „Непосредствено преди ПТП е възникнала техническа неизправност в следствие на корозия на много важна силова напречна щанга. Въз основа на това възниква силно залюляване каросерията на автобуса, след което водача стремейки се да запази управлението завива рязко вляво. Това действие е технически неправилно и така на практика е отправил автобуса към лявата еластична ограда. Така автобусът повдига левите си колела, след това водача рязко завива вдясно, но следва преобръщане на лявата страна на автобуса и така той пада на мантинелата и настъпват фаталните последици от изпадане на пътниците от каросерията му. Това е реалната обстановка”, обясни проф. Карапетков. Скоростта на автобуса била около 98км/ч, която била нормална за този път. По думите му проблемът, е че съгласно техническите норми рязкото завиване в дясно е причината за ПТП, но съда трябва да прецени дали тези реакции на водача са предотвратими. „Дали може водачът със своята психика, със своя опит при тези данни да запази управлението, е вече въпрос не от компетенцията на техническата експертиза. Ние казахме на съда, че ако водача бе задействал аварийно спирачната уредба и задържал волана, за която не се изиксват големи усилия при това разкъсване на щангата, автобуса категорично би останал на платното и не би възникнало ПТП”, допълни още той. Направени са сериозни огледи и на спирачната уредба на автобуса и при това му състояние, той би спрял ако водача я задействал и не би завъртял волана на ляво. По думите на проф. Карапетков тази щанга така или иначе би се скъсала, тъй като остатъчното сечение на тази носеща щанга в следствие на корозия и умора на материала е само 14%. „Ако тя не се е скъсала в този момент, би се скъсала непосредствено в следващия”, каза той. „Лошо техническо състояние и поведението на шофьора са комплексните причини за трагичния инцидент на магистралата”, е становището на прокуратурата.

В добро състояние е бил катастрофиралия автобус, според бивш шофьор на „Ентуртранс”

enturtransВ добро състояние бил катастрофиралия на автомагистрала „Тракия” автобус на „Ентуртранс”, каза пред Бургаския окръжен съд бивш шофьор на фирмата Хюсеин Адем Хюсеин, предаде репортер на Радио "Фокус" – Бургас. Той самият е управлявал автобусa около десетина пъти, но никога не го е водил на технически преглед. По принцип практиката във фирмата била само ако има проблем с даден автобус да се уведомява механика. Хюсеин обясни в зала, че когато наближавала датата даден автобус да мине технически преглед, уведомявали началника на транспортния отдел и сегашен обвиняем - Николай Точев. Реално дали автобусите минавали такива прегледи, той не знаеше. Той не знаеше и за предишни инциденти с този автобус. Хюсеин напуснал фирмата месец преди инцидента. Той последно се качил на автобуса още месец преди да напусне. Хюсеин се яви днес в съда в качеството си на свидетел поискан от прокуратурата на последното заседание. Близките на загинали в инцидента реагираха остро на искането на защитата за нова експертиза, която да бъде извършена от други технически лица. Според Антон Узунов, син на загиналата Албена Узунова това би забавило делото.

Бургаският окръжен съд даде ход на делото за катастрофата на автомагистрала „Тракия”

enturtransБургаският окръжен съд даде ход на делото за катастрофата на автомагистрала „Тракия”, предаде репортер на Радио "Фокус" – Бургас. След като съда прие допълнителната петорна авто-техническа експертиза от вещите лица, според която, тежкият инцидент би могъл да бъде избегнат ако шофьора не е завил на ляво, а е натиснал спирачка, защитата на тримата обвиняеми поиска повторна авто-техническа експертиза. Мотивите за това са, че има противоречия в заключенията на вещите лица и доказателствата снети на място. Друго искане е да се назначат нови вещи лица, нещо на което близките на загиналите реагираха остро и с неодобрение. Новата експертиза също така трябва да докаже дали само използването на спирачки би избегнало преобръщането на автобуса или е имало и друг вариант на реакция от страна на шофьора. В 13.30 чaса съдебният състав, председателстван от съдия Дечо Стоянов, ще се събере отново, за да реши дали да удовлетвори искането на защитата за нова експертиза, както и дали да призове като свидетел монтьора на „Ентуртранс”. Абдула Кадир е в Турция и той може да бъде призован по силата на международно полицейско сътрудничество между двете страни.

Всяка седмица от Кърджали за Германия потеглят 80 микробуса

prevoziБългария губи 10 млн. лева от нелегалните превозвачи, тези хора пътуват по 100 пъти на година до Германия
 
Националният съюз на автобусните превозвачи в България готви протести заради нелегалните превози в бранша, които завземат голяма част от пазара, съобщи за Себахтин Исмаил, който е член на управителния съвет на организацията, цитиран от Хасково инфо.
"Седмично около 400 8-местни микробуса напускат пределите страната в посока Германия и Гърция. Години наред държавата казва, че е безсилна да се справи с този проблем.", заяви Исмаил.
Сметките на превозвачите показват, че държавата губи годишно по 10 милиона лева от неплатени данъци.
За да се реши кардинално въпроса, от Националния съюз на автобусните превозвачи предлагат законодателни промени. Според тях нелегалните превози трябва да се криминализират, а държавата да се намеси със своите лостове и механизми, за да пресече незаконния бизнес.
"От Кърджали всяка седмица потеглят 80 микробуса за Германия. Нима това не го виждат полицаите, нима това не го виждат слуителите на НАП. Защо не направят проверка на тези лица и да ги питат с какви средства пътуват по 100 пъти на година за Германия. Има ли държавата воля, тези неща ще бъдат решени в най кратки срокове.", категоричен е Себахтин Исмаил.
В тази връзка в петък членовете на Националния съюз на автобусните превозвачи се срещнаха с транспортната комисия в Народното събрание. До края на седмицата предстои втора - с министъра на транспорта. "Ако не получим подкрепа ще започнем протестни действия", обяви Себахтин Исмаил.
По думите му ако незаконните превозвачи не бъдат спрени, смъртните случаи по пътищата ще продължат. Като пример той посочи катастрофата в Белград преди десетина дни, при която загина 56-годишната Нора Момчилова от Сърница.
Жената е пътувала с кърджалийски бус, който се движел по линията Кърджали - Германия – Белгия и  бил нелегален. В автомобила са били натъпкани 11 човека с 20 торби багаж. При катастрофата бе тежко ранено тричленно семейство с дете. Други трима ранени са оставени за лечение в болницата в Смедерево.

Галя Топалова, председател на асоциацията на превозвачите, пък разкри, че шофьорът на микробуса се обърна към пътниците с думите: „Може ли някой от вас да кара микробус, защото аз вече нямам сили". До 24 часа без сън карали някои шофьори. 

Шофьор пише на 2 GSM-а и кара автобус със 130 км/ч

tttХърватски шофъор на автобус предизвика истинска паника и шок сред десетки пътници.

Докато карал с над 130 км/час на магистрала недалеч от адриатическия курорт Макарска шофъорът е изпращал SMS-и по два мобилни телефона едновременно....

Въпреки страха един от пътниците е заснел шофьора с двата телефона в ръка как изпраща кратки съобщения. На снимката ясно се вижда как той се е облегнал с двете си ръце на волана.

След като снимката бе разпространена в хърватските медии собственикът на транспортната компания съобщи, че е уволнил шофьора.

Българка загина в катастрофа в Сърбия

balgarka-zagina-pri-katastrofa-v-nikoziyaУважаеми госпожи и господа,

Това са линкове за катастрофата край Белград .Превозът е нерегламентиран .Половината от информационните сайтове казват ,че пътниците са идвали от почивка в Германия а другата половина казват , че са допълнили автобуса с пътници от Германия .Споменава се и Белгия . Наглед безобидна разлика , но в нея е проблема ./обществен превоз или превоз на роднини и близки /. На срещата на 06.09.2013г. в гр.Китен решихте да направим среща с МТИТС по проблемите с сивия сектор и нерегланемтираните превози.Заявих среща на секретарката на МТИТС Г-н Папазов и получих уверение , че при първа възможност , ще ни приеме .

Линк1, Линк2

Велосипедист почина, след като беше блъснат от автобус по пътя Поморие - Ахелой

32450Велосипедист почина, след като беше блъснат от автобус по пътя Поморие – Ахелой, съобщиха от ОД на МВР – Бургас. Инцидентът е възникнал около полунощ на пътя Поморие - Ахелой, в неосветен участък от пътя при натоварен трафик между автобус, с бургаска регистрация, управляван от 61-годишен мъж от Бургас и велосипедист с неустановена до момента самоличност, на видима възраст около 20 години. При движение на автобуса от Бургас към Несебър, същият настига и блъска отзад попътно движещия се в дясно велосипедист, който след удара с линейка е закаран в МБАЛ – Бургас. По пътя в линейката велосипедистът починал. Велосипедът е бил без светлоотразителни елементи в задната си част или някакво друго осветление, а велосипедистът не е ползвал светлоотразителна жилетка. Работата по случая продължава.

Арестуван е директорът на "Автомобилна администрация" Валентин Божков и още 12 души

vbАрестуван е директорът на "Автомобилна администрация" Валентин Божков, предаде БНР. Той е бил арестуван вчера по обед, в кабинета си. Акцията е съвместна на ДАНС и ГД "Национална полиция". Задържани са още 12 служители на автомобилната инспекция. Те са уличени в корупционна схема. От пресцентъра на МВР заявиха, че към момента не разполагат с никаква информация по случая. Главният секретар на МВР главен комисар Светлозар Лазаров по-рано заяви, че няма да коментира нищо по темата, свързана с "Автомобилна администрация".

Страница 7 от 13

7

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner