Новини

Галя Топалова: 50% от превозите на пътници са в сивия сектор

galia-topalova50% от превозите на пътници са в сивия сектор. Това каза Галя Топалова председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ). По думите й - все още няма никакви предприети стъпки в решаването на проблема с нерегламентираните превози. „Днес има среща на ведомствена комисия, Министерството на вътрешните работи, НАП и „Автомобилна администрация”, но все още не знаем какво решение ще бъде взето”, каза тя. „Трябва да има законови промени и да регламентират 8 + 1 микробусите. Те не са включени никъде. Всеки човек може да си купи такъв микробус и да качва пътници, тоест дори министерството, в лицето на ДАИ, няма какво да направи”, обясни Галя Топалова. „Това се отразява много лошо на лицензираните фирми, но най-зле се отразява на малките фирми, фирмите, които плащат данъци имат гаражи, монтьори, доктори, офиси, служители. Този проблем е в цяла България - и по международните линии, и по вътрешните линии също”, обясни Топалова.

Галя Топалова: От бранша искат отсрочка за поставянето на фиксални апарати в автобусите

g.topalovaОт бранша искат отсрочка за поставянето на фиксални апарати в автобусите и тя сигурно ще е факт, каза Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ). „Всички легални големи и средни фирми са оборудвали автобусите си с фиксални апарати, но малките фирми все още нямат. При положение, че БДЖ не са готови, нито градският транспорт в София, Варна, Бургас, Пловдив, Русе и т.н., това означава, че ще има отсрочка, и този месец искането ще влезе в парламента. Всичко се прави в последната минута и последния ден”, каза Топалова. „Няма все още яснота с предстоящото лицензиране на фирми”, обясни Топалова. По думите й - съществуват 3600 фирми, а реално в България няма толкова, тъй като никой, никъде не ги е виждал. „Ние дадохме предложение - за ново лицензиране или прелицензиране, за да се преброим. Това се отнася и за тировете, и за автобусите – за всички превозни средства”, обясни тя. По думите й – вече са предприети стъпки за решаването на този проблем. „Писали сме писма до премиера на България и до министъра на транспорта, че ако не се предприемат мерки, браншът ще спре да вози пътници за 2 - 3 дни. Ще предприемем протестни действия”, каза още тя. „Компенсациите ни също не се плащат, това са компенсации от миналата година, които още не са платени. Ние продължаваме да водим безплатни пътувания на деца, а компенсациите, които ни се полагат за ученици и деца до 10 години, не ни се заплащат. Нито една фирма не ги получава, а БДЖ продължава да получава по 170 млн. лв. годишно”, обясни Топалова.

Среща в Министерство на Финансите за касовите апарати

kasov-aparatНа 12.11.2013г. в 10.00ч. в сградата на Министерство на финансите се проведе среща породена от изтичане на срока /31.12.2013г./на чл.39,40 и 41 от ЗАП , в който трябва да се поставят фискални устройства.2. При отсъствието на зам.Министър г-жа Людмила Костова Петкова, водещ на срещата бе нейния заместник г-н Красимир Сивев Сивев - началник на отдел "Процесуално законодателство" при Дирекция "Данъчна политика" състояща се от 5 отдела: Отдел „Анализ на данъчната политика”,Отдел „Счетоводно законодателство”,Отдел „Косвени данъци”,Отдел „Преки данъци”,Отдел „Процесуално законодателство”. Присъстваха още:Катя Гущерова - експерт при МФ , Людмила Христова ИААА , НАП , МОН , представители от Център за градска мобилност гр.София и г-н Атанасов от Бургас -бус , както и представители на /АВТОБУСНИЯ БРАНШ/: Миролюб Столарски , Кузман Вълев , Ивайло Константинов и Симеон Милушев.Бяха повдигнати всички последващи проблеми при евентуалното въвеждане на фискалните устройства и ни помолиха да направим писменни предложения до 19.11.2013г., адресирани до Министерство на финансите и копие до МТИТС . 

Обществените съвети към МТИТС проведоха своето пето заседание

IMG 0018http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=92&id=6809

Поради отсъствие на Министър Папазов , Общественния съвет се водеше от зам.Министър А.Гинев , г-н Д.Ганев и г-н К.Калайджиев . Г-н Д.Ганев запозна присъстващите в залата с корупционните практики при изпитите за свидетелство за управление , Психологично изследване и Професионална компетентност на водачи и превозвачи. Нямаше отрасъл , който да не е направен да се събират пари . Чака се Устройственния правилник за да могат да се освободят /корумпираните/ служителите от структурата на ИААА.Нагласата е да изнесе обучението и испитите на частни фирми, а ИААА да остане само с контролни функции.Г-н Лалов за пореден път призова /да се преброим /. Кой кой е , защото сдужения представляващи себе си изказват мнения и дават указания . Трябва Закон за браншовите организации /Закон за конфедерациите/.

Започва националната кампания "Зима"

gumni-zimaПътните полицаи ще проверяват за оборудването на колите за зимни условия

Започва националната превантивна кампания на полицията „Зима“. Целта е да се намалят предпоставките за пътни инциденти през есенно-зимния сезон.

Полицаите ще проверяват дали автомобилите са оборудвани за зимния сезон. Ще се следи за изправност на чистачките и светлините, за антифриз и зимна течност за чистачките, както и отговарят ли грайферите на гумите, на зимните стандарти. Ще се проверяват и колоездачите, и каруците за светлоотразители. Акцията на КАТ ще продължи до края на ноември.

Експертите по пътна безопасност препоръчват да не чакаме последния момент, за да подготвим автомобилите си за зимата. Неизправните и нерегулирани фарове например повишават риска.

За нашата сигурност и безопасност на пътя по време на зимния сезон е добре да проверим няколко неща, като започнем с антифриза. Ако не сме го проверявали миналата зима - сега е моментът. Препоръчителният срок за смяна е две години или 50 000 километра. "На бензиностанциите продават едни специални колби, които можем да замерим и сами, до каква минусова температура ни е охладителната течност, ако не е - доливаме концентрат", казва Валентин Иванов.

Той е зад волана повече от 30 години. За него зимната подготовка е въпрос на инстинкт за самосъхранение. Следващата стъпка е да проверим акумулатора. "Държи ли ток, няма да имаме проблеми. Но, ако не държи ток, независимо от неговия срок на годност, трябва да бъде подменен", категоричен е той.

Продължаваме с течността за чистачки. Трябва да изберем такава, която не замръзва при минусови температури. Добре е да сменяме чистачките поне веднъж годишно.

Важни са и светлините. "По-всяко време на годината трябва да бъдат изправни и фаровете и стоп-светлините, за да може ние да виждаме и нас да ни виждат", добави опитният шофьор.

И не на последно място: "Зимата си е за зимни гуми. Те са по-меки, при ниски температури стават нормални на твърдост и позволяват по-добро спиране", казва Валентин. По закон минималната дълбочина на грайферите трябва да бъде не по-малка от 16 милиметра.

КЗК предяви твърдения за злоупотреба с господстващо положение при обслужването на автобуси на Автогара-Юг в гр. Русе

Комисията за защита на конкуреницята предяви на „Транском Автогара“ ЕООД и „Галис Автогара“ ООД твърдения за извършено нарушение по чл. 21 от ЗЗК - злоупотреба с господстващо положение на пазара за „предоставяне на сектор на превозвачите, осъществяващи обществен автобусен превоз на пътници (с изключение на тези по градските линии)”, която може да предотврати, ограничи или наруши конкуренцията на пазара за услугата „автобусен междуградски транспорт“ и да засегне интересите на потребителите посредством налагане на необосновани цени и прилагане на различни условия за един и същ вид услуга по отношение на търговските им партньори, с което те се поставят в неравноправно положение.

Производството е образувано по искане на Национално сдружение на автобусните превозвачи в България за установяване на евентуална злоупотреба с господстващо положение от страна на „Транском Автогара“ ЕООД. През м. септември 2013 г. Комисията конституира като ответна страна по преписката и „Галис Автогара“ ООД.

Автогара Юг в гр. Русе се стопанисва и управлява в последователни периоди от „Транском Автогара“ ЕООД и от „Галис Автогара“ ООД. Двете дружества предоставят всички услуги, свързани с автогарово обслужване на автобусни превозвачи. Предмет на проучване в производството е модела на ценообразуване на услугата „предоставяне на сектор“, който Транском Автогара и Галис Автогара използват при определяне на цената, заплащана за услугата от автобусните превозвачи, за които автогарата е начална, междинна или крайна спирка.

Комисията счита, че моделът на ценообразуване, който се основава на маршрута, изминат от всеки един превозвач до крайна дестинация, представлява налагане на необосновани цени, тъй като не взима предвид разходите на дружеството за предоставяне на услугата. В същото време използваният модел води до дискриминация между различни превозвачи посредством прилагането на различни условия за един и същ вид услуга. Обвързването на цената на автогаровото обслужване с маршрута на превозвача въвежда диференциран подход, при който превозвачите, превозващи на далечни разстояния, са принудени да заплащат по-висока цена.

В срок от 30 дни страните имат право да представят писмени възражения по предявените твърдения, право на достъп до материалите по преписката и да поискат да бъдат изслушвани в открито заседание на КЗК във връзка с предявените твърдения.

Три катастрофи с една жертва са предизвикали нелегалните превозвачи от Ново село

prevoziТри катастрофи с една жертва са предизвикали нелегалните превозвачи от Ново село, каза Георги Стоенелов, кмет на общината. Той посочи, че съпругът на жената, загинала в катастрофата с нелегалния превозвач, се отметнал от показанията си в съда и превозвачът бил оправдан. "Сега продължава да вози хора по същия начин - незаконно, застрашавайки живота на всеки един от тях. Затова трябва да се променят законите, да се даде възможност на контролните органи да налагат по-големи глоби, да изземват имущество", допълни кметът на Ново село. Проблемът не е само в общинския център, нелегални превозвачи има и в селата, но там кметските наместници не смеят да подадат данни за тях, страхувайки се от отмъщения, заяви Стоенелов. Той посочи, че проблемът, който сега се разраства, е от години. "Ако имаше един осъден нелегален превозвач, нещата нямаше да изглеждат така - редица общини и населени места да бъдем застрашени от спиране на обслужване на автобусните ни линии", обясни кметът на общината.

Бум на нелегални превозвачи

globi-avtobusiНелегални превозвачи масово извършват услуги на територията на страната и за чужбина. Това обяви пред "Труд" шефът на Сдружението на автобусните превозвачи Галя Топалова. Според нея никога досега проблемът не е бил в толкова големи мащаби, както в момента.

Нерегламентираните курсове се извършвали с микробуси с 8 плюс едно места. Тези превозни средства могат да се карат с любителска книжка и лесно минават държавните граници. Нелегалните превозвачи вече са добили много голяма популярност за хората от Кърджали, Силистра или Разград, които работят в чужбина. При тези микробуси няма лиценз за транспортна фирма, няма работно време, лекар, трудови договори за шофьорите, обясни Топалова, която е и управител на фирмите "Груп" и "Етап Адрес". 

Въпреки че цената на превоза не е по-ниска от тази на автобусния билет - за пътуване от Холандия или Белгия родните гастарбайтери плащат 250-300 лева, те са предпочитани от нашенците зад граница, тъй като времето за пътуване е по-кратко. 

Освен това курсът при тях не е от автогара до автогара, а вземат клиентите и багажът им от адреса им в България и ги возят до мястото, където живеят в чужбина. Така клиентите пестят пари за такси или градски транспорт, но нямат никакви права. По-важното е, че нямат застраховка и не дай Боже да стане катастрофа, казва Топалова. Според нея хората, които ползват услугите на нерегламентираните превозвачи, поемат огромен риск, тъй като в маршрутките за чужбина има само един водач. Той шофира без прекъсване повече от 20 часа и рискът да заспи на волана е огромен, обяснява шефката на автобусното сдружение.

В редовните автобусни фирми за курс до Холандия или Великобритания в превозното средство има по четирима шофьори, които се редуват на волана на 4 часа и половина. На всеки 30 часа пътуване пък трябва да "почива" самият автобус. 

Пътниците за нелегалните возила се набират с обяви в местните вестници на Кърджалийско и Разградско. Като пристигнат, те получават визитка с номера на шофьора и му се обаждат, когато трябва да се върнат в България.

Нелегални превозвачи са окупирали и почти изцяло автобусните превози от София за Видин, Монтана, Враца, Козлодуй, Дупница и Ботевград, оплакват се автобусните фирми.

Те обирали пътниците пред софийската Централна гара и съседната до нея Централна автогара. Освен с микробуси по някои маршрути пътували и леки коли с по четирима пътници.

Обществен съвет 01.10.2013г.

BrifingДнес се проведе поредното заседание на Общественния съвет в МТИТС, под инициативата на г-н Папазов МТИТС.Тема на заседанието на Обществения съвет в сектор „Автомобилен транспорт” беше: представяне на Отчет на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за 100 дни. Представиха ни и Новия Изпълнителен директор на ИААА г-н Димитър Ганев, и ни увериха , че г-н Папазов ще му предаде всички наши писма . В понеделник ни поканиха на среща, за да поставим и обсъдим нашите искания и проблеми на живо .Всички от управителния съвет ще присъстват, а след това , ще ви уведомя за резултатите от срещата.

 

http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=92&id=6725

 

scanscan0001scan0002

Водачът е с комоцио, нападателят – с пукната глава

20110914 0001Пощурял пътник в Карнобат догониавтобус само и само за да набие шофьора.

Мъжът стоял в местност, където няма спирка на градския транспорт, но той решил, че няма да е проблем да го вземат на стоп. Когато се появилавтобусът, вдигнал ръка и очаквал возилото да спре. Учудването му, когато го подминали, било разтърсващо – останал с отворена уста. Но то бързо преминало в гняв.

Мъжът не си губил времето в безполезни псувни, а бързо се организирал – намерил си случаен превоз да го закара до спирката на градския транспорт, която е до гарата в града.

35-годишният пощурял преследвач се метнал в автобуса, който тъкмо бил догонил също като в екшън филм. От вратата директно скочил и започнал да налага нищо неподозиращия 60-годишен шофьор, който не могъл и да предполага дори що за отмъстител се е качил на автобуса му. Нападателят успял да го удари по лицето, преди онзи да се опомни и да докопа металния лост, който си държал в кабината за самозащита.

От офиса на фирма „Мбус” в Карнобат, която обгрижва градския транспорт, са заявили, че шофьорът им не е агресивен човек и не е имал провинения. Те се съмняват той да е предизвикал конфликта.

Битката завършила с комоцио за водача на автобуса. Побойникът бил с пукната глава, но за да затвърди ролята си на герой, отказал да го лекуват. Полицаите тепърва ще изясняват кой е крив и кой – прав, започнато е досъдебно производство.

Страница 6 от 13

6

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner