Новини

По инициатива на министър Папазов днес се проведе среща с автобусните превозвачи

70 1По инициатива на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов днес в МТИТС се проведе междуведомствена среща с представители на автобусните превозвачи. Участие в разговорите взеха и заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, главният секретар на Министерството на вътрешните работи Светлозар Лазаров, заместник-министърът на финансите Людмила Петкова, ръководството на ИА „Автомобилна администрация“, както и експерти в областта на европейските фондове.

Днешната среща е част от серията разговори с автобусния бранш, инициирани от министър Данаил Папазов. По време на разговорите превозвачите бяха запознати с предприетите мерки за борба с нелегалните превозвачи. Обсъдени бяха и бъдещите действия за превенция и контрол на превозите на пътници. Разгледани бяха и въпроси, свързани с отчитането на издадените билети, възможностите за европейско финансиране на автобусните превозвачи и други актуални въпроси.

Участниците в срещата се договориха да продължат конструктивните разговори и през следващата седмица.

Общественият съвет по транспорт се обяви за увеличаване на средствата за секторната оперативна програма за периода 2014-2020 г.

P1010138 __mainЕвропейското финансиране в областта на транспорта в периода 2014-2020 г. е крайно недостатъчно за реализиране на основните проекти в следващия програмен период, бе становището на Обществения съвет по транспорт към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. На извънредно заседание днес бе обсъден проектът за Споразумение за партньорство на Република България 2014-2020 г., очертаващо помощта на европейските структурни инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. в част „Транспорт”.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров заяви, че се очаква общият размер на финансирането да бъде около 1,6 милиарда евро. По мнение на членовете на Обществения съвет това прави оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ една от най-подценените. Представителите на браншовите организации и съюзи изразиха мнения, че е недопустимо програмата с най-добро изпълнение през изминаващия програмен период и с най-видими резултати, да бъде недооценена през следващия етап.

„Нашата цел е финансиране на транспортната система в полза на всички потребители, затова ще направим всичко възможно да подкрепим при възможност всички видове транспорт“, каза при представяне на документа заместник-министър Киров.

Един от основните приоритети на МТИТС за периода 2014 – 2020 г, който е съобразен с общата европейска политика в транспортния сектор, е инвестирането в българските железници.

Предложенията, направени по време на днешното заседание, ще бъдат включени в актуализирания вариант на споразумение. Очаква се в кратък срок да бъде финализиран окончателният текст на документа, каза заместник-министър Петър Киров, като при необходимост съответни промени ще бъдат направени и в текста на конкретната оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура”.

P1010125 1

ПОДКРЕПА ОТ "БРАНШОВО СДРУЖЕНИЕ НА АВТОБУСНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ ОТ ОБЛАСТ ПЛЕВЕН"

podkrepa

Удължиха с 6 месеца срока за поставяне на фискални апарати в автобусите

Абсолютно задължителни касови апарати в автобусите от 1 юли 2014 година.
Поредното трето удължаване на изискването всички междудържавни, междуградски, междуселищни и градски автобуси да се свържат пряко с Националната агенция за приходите чрез фискални устройства е на крачка от прилагане, предаде репортер на News.bg.

Парламентарната комисия по бюджет и финанси одобри на днешното си заседание отлагането с още шест месеца на крайния срок за въвеждане на такива касови апарати в автобусите и той е до 30 юни. Това решение обаче е с категоричната уговорка въпросното удължаване да е последно и именно това условие ще бъде представено при гласуването на промените в Закона за автомобилните превози в пленарна зала.
Подобна мярка обаче не се случва за първи път и всички автобусни превозвачи получаваха още и още дни, за да монтират в автобусите си касови апарати. Последният срок беше 31 декември 2013-та година.

16 дни след този срок обаче народният представител от БСП Георги Свиленски, който е и един от предложилите ново удължаване на срока, се мотивира, че едва около 1200 междуградски автобуса вече са оборудвани с такива фискални устройства от общо около 6500. Свиленски изрично подчерта, че е против отлагането на срокове, но от бранша посочват трудности от прилагането на този закон.

"Поради нестабилността на решенията, вземани от предишния парламент, фирмите, които произвеждат тези касови апарати, не го правят. По този начин автобусните компании не поръчват, а фирмите не ги произвеждат", посочи като една от пречките народният избраник от БСП.

Недобре обмислено е въвеждането и в градския транспорт, тъй като отнема около минута издаването на билет, а това би забавило предвижването в големите градове, където спирките са почти една до друга.

Георги Свиленски реторично попита още какво ще се случи, ако срокът не бъде удължен. "80 на сто от този бранш трябва да спрат да работят едва ли не, или да са спрели да извършват дейност още от 1 януари 2014-та година", запита "червеният" Свиленски.

Именно тук председателят на бюджетната комисия Йордан Цонев определи като непродуктивно да се води тази дискусията на 16-ти януари, като срокът за задължително въвеждане на касовите апарати е бил на 31 декември.

Опозицията от ГЕРБ обаче се яви твърдо против удължаването на срока с още шест месеца с мотива - "До кога?". Бившият зам.-министър на финансите и настоящ депутат от ГЕРБ Владислав Горанов заподозря толериране на автобусния бранш от страна на държавата.
"Ако излезете да продавате репички на пазара, трябва да имате фискално устройство. Автобусният бранш извършва икономическа дейност с активи за стотици хиляди левове и не трябва при него да има отстъпки", заяви позицията си Горанов.


Министър Данаил Папазов: Работи се за повишаването на ефективността на контрола на превозите

20 2Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов се срещна днес с представители браншовите организации в областта на автомобилните превози. Разговорите се проведоха в рамките на първите за тази година заседания на Обществените съвети в секторите транспорт, информационни технологии и съобщения.

Участниците в срещата обсъдиха различните проблеми пред сектора, свързани с нерегламентираните превози на пътници, оптимизирането на републиканската транспортна схема, възможностите за еврофинансиране, компенсации на превозвачите и др.

Министър Данаил Папазов заяви, че ИА „Автомобилна администрация“ не е спирала да осъществява контрол над нелегалните превози и в следствие на това за 2012 г. са спрени от движение за шест месеца 94 леки автомобила и 6 автобуса, а за 2013 г. 112 леки автомобила и 2 автобуса. Въпреки тези действия това не е достатъчно за цялостното справяне с проблема.

Министър Данаил Папазов каза още, че с цел повишаване ефективността на контрола и решаването на този проблем е проведена среща със заместник-министри на вътрешните работи и на финансите, на която са обсъдени варианти за осъществяване на по-добри съвместни действия между институциите. Министър Папазов пое ангажимент, в най-кратки срокове, да инициира съвместна среща между заинтересованите министерства и бранша, на която да бъдат обсъдени конкретни мерки за справянето със сивия сектор. На предстоящите разговори ще бъдат обсъдени и други въпроси, свързани с автомобилните превози.

В рамките на обществения съвет по железопътен транспорт бяха представени приоритетните проекти в сектора за финансиране през Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ през периода 2014 – 2020 г. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ предлага за финансиране проектите по направленията София – Пловдив, Пловдив – Бургас (фаза 2), Русе – Варна и Карнобат Синдел. Отделно НКЖИ ще кандидатства с проектни предложения по Механизма за свързаност на Европа (Connecting Europe Facility), като набелязаните обекти са жп линиите Видин – Медковец и Драгоман – София.

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ бе основна тема и на съвета по воден транспорт. Директорът на дирекция „Координация на програми и проекти“ в МТИТС Галина Василева обясни, че в сектора ще се изпълняват предимно интелигентни транспортни проекти, които включват изграждането на нови информационни системи или разширяването на съществуващите. Обсъден бе и проектът за подобряване на корабоплаването по р. Дунав, с който България и Румъния ще кандидатстват съвместно по Механизма за свързаност на Европа.

В областта на въздушния транспорт беше обсъдено предстоящото приемане на нов Европейски Регламент за правата на пътниците. Участниците в Обществения съвет се запознаха с хода на работата по измененията на европейското законодателство. Представителите на бранша заявиха, че ще изпратят конкретни мотивирани предложения и позиция по отделните точки от документа.

В рамките на обществения съвет в сектор „Информационни технологии и съобщения” бяха обсъдени предложения за изменение и допълнение на Закона за пощенските услуги и Стратегията за електронно управление с хоризонт 2020. По време на заседанието стана ясно, че и двата документа са в процес на разглеждане от междуведомствени работни групи и след приключване на тяхната работа ще бъдат публикувани за обществено обсъждане. Заместник-министър Георги Тодоров подчерта, че предстои провеждане на заседание на Тематична работна група “Съобщения”, на което ще бъдат представени разглежданите варианти за изменения и допълнения на Закона за пощенските услуги, преди тяхното обобщаване.

Подкрепа от /СОАТ/

do NSAPB

Писмо до господата Орешарски,Йовчев,Вигенин и Папазов

plakat 3-01

scan0003scan

Автобусни превозвачи обявиха национален протест заради нерешени проблеми със сивия сектор и нерегламентираните превози (ОБЗОР)

2Автобусни превозвачи обявиха национален протест, заради нерешените проблеми в бранша, свързани с нерегламентираните превози и сивия сектор. От днес обявяваме национален протест, каза на пресконференция Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ). Имаме искания, желаем да седнем на масата на преговорите, фирмите изнемогват и не могат да работят нормално. "За една година сме написали 104 писма, за които имаме само 4 отговора. От писмото до премиера, отговор нямаме. Надявам се да чуят исканията ни, ние сме добронамерени. Хубаво е да се говори, но трябва и да се работи. В момента на Централна гара се лепят плакати с надпис "протест". От 1 февруари спираме да возим по вътрешните линии", каза Галя Топалова.
От 2800 фирми, извършващи автобусни превози преди, към момента са останали 900 - 950 автобусни фирми. Ако така продължава, в бранша до края на годината могат да останат 500 фирми, каза Галя Топалова. Имахме среща с Министерство на икономиката и други министерства, че ще и включат в европейски проекти, до момента нищо не се е случило. „Дали мислят, или са забравили за нашия проблем. Щом сме европейска страна, автопаркът трябва да се обнови по някакъв начин. Не може само общините да получават европейски средства. Казаха, че не може да се включим по ОП „Транспорт”, защото там е само БДЖ. Трябва да се помисли и за автобусните превозвачи или БДЖ да се приватизира. Трябва да се погрижим и за безопасността на пътниците”, заяви Топалова.
„Държавата трябва да помисли, дали да ни дава субсидии за горивата, ставката ли да се намали, евросубсидии ли да получаваме или да ни включат в „Конкурентноспособност”. Всяка една община, си възлага автобусни линии, и става корупционна практика. Еди кой си кмет на село, си възлага линиите на свой си човек, много големи проблеми се получават. От бранша желаем сами да си разпределяме линиите, така че за всеки да има пътници, за да се обновяват и автобусите”, посочи още тя.
Няма как да увеличим цените на билетите за автобусите в тази демографска криза. София не е България, в другите градове не останаха хора, каза по Галя Топалова, на въпрос дали цените за автобусните превози биха се вдигнали, ако няма резултат от протеста.
„Демографската криза е много голям проблем у нас. Може да намалим цените, ако получим европейски средства - да си обновим автопарка или някакви компенсации”, посочи Топалова.
Проблемите в транспорта са много, но сивият сектор преобладава, защото не се осъществява необходимият контрол, каза Васил Пиронков, член на Управителния съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.
„Допускат се нарушения, в противовес на всички транспортни практики. Пред всяка една автогара, има колкото автобуси, два пъти повече леки коли, микробуси, които возят. Пътниците тръгват, без да имат застраховка, превозните средства не са проверени, не се знае дали водачите отговарят на необходимите условия. Това води до риск, но и за нас - транспортните компании", посочи Пиронков.
По думите му - средствата в сивия сектор са около 17 - 19 % от общия брой превози, международни и вътрешни направления. Голям проблем има с международните направления. Да не говорим, на какви рискове са изложени пътниците, които пътуват 2000 км. С тях, наистина понякога цените са по-евтини от нашите, но понякога и не са. Това ще доведе до срив в обществения превоз, каза Пиронков.
„Когато Законът за автомобилни превози има противоречие със Закона за движение по пътищата, ако наш водач извърши нарушение, глобата му е около 1000 лв, а при другите е около 50, 100 лв. Изпратили сме писма до Министерството на транспорта, НАП, за да се направят работни срещи, за да се пресече този трафик. Ако всички заедно се обединят, и с наиште усилия, може да има резултат”, каза още Пиронков.
Васил Пиронков посочи: „Не може БДЖ да пътува с гориво 1,50 лв, с ДДС, тези със селския туризъм автобуси, също с горива с намален акциз, а основният превоз да е с 2,60 лв горива. Автобусите в чужбина дават с 15 - 20 % разход по-малко, когато зареждаме с техните горива. Има видимо разминаване, но българският превознавач не е втора ръка превозвач. Общественият транспорт може да мине и на цените на горивата, които ползва жп-транспорта. В противен случай, никога не може да сме конкурентни по този начин”, заяви Пиронков.
Автобусните превозвачи са в тотална невъзможност да извършват дейността си, каза Ивайло Константинов, член на УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ). Относно вътрешните превози, пред автогарите има наредени по 10 - 15 коли и леки и бусове, които чакат пътници, и тръгват наред. „Държавата трябва да обърне внимание, и да защити интереса на обществото и на превозвачите, защото така не се защитава интересът на никой. От София до Благоевград има 90 курса дневно”, каза той.
„Поводът на срещата ни е писмо до Орешарски, Йовчев, Папазов, Вигенин. Входирано на 13. 11. 2013. Ние уведомихме господата, че сме в тотална невъзможност да продължим своята дейност, защото сме в тотално противоречие на пазарната среда. Пътуват вече леки коли от всеки за всеки град. Всеки може да застане на Горнобански път, и да види опашката от автомобили, които ловят пътници навсякъде – всички автомобили на Горнобански към Княжево чакат пътници. Положението е нетърпимо”, посочи Константинов.
„Ако ние сме длъжни да реализираме n броя курса дневно, то тези наши конкуренти реализират само тогава, когато има поток. Автобусите пътуват през деня с 10 пътника, а вечерта когато трябва да са пълни, пак с 10. Тази епидемия е завладяла почти всички безработни. Всеки безработен е превозвач. Това доведе до съкращаване с две трети на фирмите”, заяви той.
По думите му - пазарната среда е изкривена и затова по улиците се виждат автобуси на по 30 години. „Като прибавим и тоталната невъзможност да бъдем допуснати до европейско финансиране, се изпаряват последните надежди, че може да се случи нещо позитивно”, каза Константинов.
„Международните превозвачи сме принудени да плащаме данък оборот в доста европейски държави. Ако един билет до Холандия струва 100 лв., се дели на пробега и се умножава реципрочно на отсечката в Германия. 40 евра от тези 100, са реализирани на територията на Германия и ДДС-то сме принудени да го внасяме там. На този абсурд са подложени само българи и румънци”, каза още той.
Поне едно от исканията ни, които сме заложили през ноември 2013 г., да бъде изпълнено, а за другите да има писмен срок, в противен случай преустановяваме превозите, каза Ивайло Константинов.

Автобусните превозвачи заплашват със стачка

1Национално сдружение на автобусните превозвачи (НСАПБ) обяви готовност да спре автобусите по десетки междуселищни и градски линии. Причината са неизпълнени от страна на ресорните институции искания на бранша. В сдружението членуват повече от 80 автобусни компании. Те настояват за контрол върху сивия сектор и нелегалните превози. По тяхна оценка в момента сивият сектор формира 17-19% от броя на превозите - вътрешни и международни. Превозвачите искат да получат възможност да са бенефициент по оперативните програми, за да могат така да финансират купуването на нови автобуси. Ако исканията на превозвачите не бъдат взети предвид, компаниите обявяват готовност за ефективна стачка от 1 февруари.

Галя Топалова:

От 2800 фирми за автобусни превози, са останали 950.

От 2800 фирми, извършващи автобусни превози преди, към момента са останали 900 - 950 автобусни фирми. Ако така продължава, в бранша до края на годината могат да останат 500 фирми. Това каза днес на пресконференция Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ). Имахме среща с Министерство на икономиката и други министерства, че ще и включат в европейски проекти, до момента нищо не се е случило. „Дали мислят или са забравили за нашия проблем. Щом сме европейска страна, автопаркът трябва да се обнови по някакъв начин. Не може само общините да получават европейски средства. Казаха, че не може да се включим по ОП „Транспорт”, защото там е само БДЖ. Трябва да се помисли и за автобусните превозвачи или БДЖ да се приватизира. Трябва да се погрижим и за безопасността на пътниците”, заяви Топалова.

„Държавата трябва да помисли дали да ни дава субсидии за горивата, ставката ли да се намали, евросубсидии ли да получаваме или да ни включат в „Конкурентноспособност”. Всяка една община, си възлага автобусни линии, и става корупционна практика. Еди кой си кмет на село, си възлага линиите на свой си човек, много големи проблеми се получават. От бранша желаем сами да си разпределяме линиите, така че за всеки да има пътници, за да се обновяват и автобусите”, посочи още тя.

Няма как да увеличим цените на билетите за автобусите в тази демографска криза. София не е България, в другите градове не останаха хора, каза по Галя Топалова, на въпрос дали цените за автобусните превози биха се вдигнали, ако няма резултат от протеста. „Демографската криза е много голям проблем у нас. Може да намалим цените, ако получим европейски средства - да си обновим автопарка или някакви компенсации”, изтъкна още Топалова.

Галя Топалова: 50% от превозите на пътници са в сивия сектор

galia-topalova50% от превозите на пътници са в сивия сектор. Това каза Галя Топалова председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ). По думите й - все още няма никакви предприети стъпки в решаването на проблема с нерегламентираните превози. „Днес има среща на ведомствена комисия, Министерството на вътрешните работи, НАП и „Автомобилна администрация”, но все още не знаем какво решение ще бъде взето”, каза тя. „Трябва да има законови промени и да регламентират 8 + 1 микробусите. Те не са включени никъде. Всеки човек може да си купи такъв микробус и да качва пътници, тоест дори министерството, в лицето на ДАИ, няма какво да направи”, обясни Галя Топалова. „Това се отразява много лошо на лицензираните фирми, но най-зле се отразява на малките фирми, фирмите, които плащат данъци имат гаражи, монтьори, доктори, офиси, служители. Този проблем е в цяла България - и по международните линии, и по вътрешните линии също”, обясни Топалова.

Страница 5 от 13

5

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner