На 08.12.2014г. /понеделник/ от 14.00ч., в сградата на МТИТС се проведе работна среща между Заместник - Министъра на транспорта информационите технологии и съобщенията г-н Антон Гинев, Зам.Изпълнителния директор на ИА"АА", г-н Красимир Калайджиев и Людмила Христова - Началнил отдел "Превоз на пътници" с Членовете на Управителния и Контролния съвет на НСАПБ. След едночасови дебати по натрупаните проблеми в Автобусния транспорт, за пореден път бяха представени и обсъдени повечето от проблемите, които ще прочетете в приложените писма. В края на срещата г-н Гинев разпореди повторна работна среща за понеделник 15.12.2014г., за да се стиковат проблемите по Закони и Наредби. Всеки знае за тежкото положение на БДЖ, но никой не казва публично за причините и как да се излезе от кризата, затова си позволихме да дадем съвет /в приложеното писмо/, на Министър Московски за решаване на част от проблемите в БДЖ.
Нашите Предложения:
- В ЗДвП - спирките на градския транспорт да са неприкосновенни и да се използват единственно от автобусите.
- В ЗАП - да се намали размера на глобите.
- глобите да се заплащат на 50% ако се заплатят в 14 дневен срок./както електронния фиш в ЗДвП/
- глобите да се заплащат на разсрочено плащане. /сега не може да си вземеш талона ако не си заплатил на 100%, и ти се съставя АКТ за изтекъл АКТ/.
- да се премахне звездната категоризация на "AEPTRI". /изискванията се повтарят в Наредба № Н-32/
- да се промени режима за превоз на деца в тъмната част на денонощието /Закон за туризма и ЗАП/
- да се направи регистър на сдруженията в Автомобилните превози./ както в Закона за туризма/
- Автогари и автоспирки, методика и ценообразуване /ЗАП и Наредба №33/
- Лицензите да се дават само на фирми регистрирани по ДДС /ЗАП и Наредба №33/
- В Наредба №2 - Обратните курсове, и думичката КРАЙНИ да отпаднат.
- В Наредба №11 - да се актуализира сайта на ИА"АА" за международните автобусни линии.
- Наредба Н-32 е качена на сайта на ИА"АА" за Общественно обсъждане и чака да минат 14 дена за да я публикуват ама още няма раздвижване . /Свършено/
- В Наредба №34 - Както направиха максимална цена на таксиметровата услуга,така да направят и минимална цена, за да няма нерегламентирани превози между два града на цена от 0.10ст.. Предложението има писменна подкрепа от "СЪЮЗ ТАКСИ". /Свършено/
- Промени и актуализация в "РТС" /републиканската транспортна схема/.
- Промени в постановление №66, Наредба №2 и Наредба № Н-18 на МФ./ за компенсациите на деца 0-7 и 7-10 години/.
- Щом няма европейско финансирене , да ни се намали ДДС / както в туризма/ .
- БДЖ да вдигне цената на билета за пътуване с 10%. /вдигнаха го с 8% след 8 месеца/
- 800 000 Българи, освидетелствувани от ТЕЛК по Закона за социалното подпомагане имат право на 2 пътувания отиване и вращане 2 пъти в годината .Правото да пътуват с автобуси им бе отнето с 53 постановление на МС от 2010г./ Да се върне старото положение или да се разделяят пътуванията, защото не на всякъде има БДЖ и се получава дискриминация.
- Да се въведът пътни такси за автомобилите с чужда регистрация /за да има пари в бюджета за пътища/.
- В Закона за общественните поръчки, Закона за концесиите, или в Наредба №2 ,да има ПРАВИЛА за провеждането: /години, евро, традиционен превозвач, местна регистрация, цена, брой места,климатик и кавото предложите/.
- Пътни такси и разрешителни "УПТР", да преминат към МТИТС .
- ДАИ да проверява билетите в атобусите /документ за платена превозна цена/
- Борбата с нерегламентираните превози . /промени в .........../. Да се каже, какво пречи и какво би помогнало, за да се промени в нормтивната уредба. /За нас е необходимо само ВОЛЯ/.
Въпрос: Тече кампания за отнемането на лицензите на фирмите без постоянен офис и гаражна площ. Какво става с /копията/ които остават в тях ?
Въпрос 2. Каква е възможността, Българските автобусни фирми, да нямат Турски партньори, при международните автобусни линии.
До г-н Ивайло Московски – министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията
ПРЕДЛОЖЕНИЕ
От "НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА АВТОБУСНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ В БЪЛГАРИЯ''
Г-н Московски,
Във връзка със Ваше искане за конкретни предложения за излизане от тежкото положение на БДЖ даваме нашето становище :
Като най- голяма конкуренция, сме за закриване на БДЖ и за обявявяне в несъстоятелност , но имайки предвид социалната политика , която трябва да се води, предлагаме следните спешни мерки :
Микроклимата в който съществува БДЖ е уникален .
1. Държавна редовна субсидия от 170 милиона лева.
2. 800 000 Българи освидетелствувани от ТЕЛК по Закона за социалното подпомагане имат право на 2 пътувания отиване и вращане 2 пъти в годината. Правото да пътуват с автобуси, им бе отнето с 53 постановление на МС от 2010г.
3. Работа с чужда техника, за която години наред не се внасят вноски и не се покриват лизинги.
4. С "новите" спални вагони, се превозват 100% от хората в неравнопостойно положение /инвалидите/, защото на автобусите, фабрично са им тесни вратите и не могат да влизат инвалидните колички , но въпреки това автогарите се задължават да осигурят рампи и придружител от гишето до автобуса /парадокс/
5.За всички категории ползващи намаления , се получават предвидени компенсации
6. В пиковите часове остават пътници, а правостоящите са толко много, че пътуват като /сардини/ а / в автобусния транспорт превоза на правостоящи пътници е забранен/.
7. Превоз на пътници на нищожни цени, с което се привлича голяма част от неплатежноспособното население.
8. Заплащане на кондуктора, половин цена или изобщо не плащане, докато в автобусите ако не плати на автогара то,шофьора не би му простил.
9. Всички, които имат /биологични нужди/ , предпочитат тоалетната и вагон- ресторанта. Автобусите имат тоалетни , но почистването им не е уредено и е само в няколко фирми .
10. Управление на техниката с червена нафта /дизел/ на преференциални цени .
И въпреки всичко това, положението е трагично. Затова предлагаме: или да увеличите субсидията на "500 милиона", или да закриете БДЖ, или :
1. Да спрете /намалите , ограничите/ кражбите на горива /червена нафта , дизел/ . Въпреки срогия контрол , нашите /водачи/ , крадът по една туба, а машинистите и персонала по един тон от локомотив ./показано по Нова ТВ/
2. Да се правят проверки от независими кондуктори за издаване на /документ за платена превозна цена / билет, дали се издават билети и какви билети се издават, защото в градския транспорт София заловиха /фалшиви билети/. Касовите апарати да влязат в сила веднага. Предлагаме да се направи /създаде/ частна железопътна инспекция , защото държавната /ДЖИ/ има други функции .
3.Да увеличите цената на услугата /билета/ поне с 10%
4. В час пик да се пускат допълнителни вагони , за да се превозят повече пътници и да е по достъпен контрола на билетите .
5. Да се намали броя на администрацията.
6. Да се /чикират/ пътниците , преди да стигнат до вагоните . Така се избягва достъпа на пътници без билети и злоупотребата на кондукторите . Това го има на летищата и автогарата в Скопие .
- Колегата от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта, Г-н Ангелов предложи всички ЖП Гари да се отдадът на концесия, а не да се разграбват от малцинствата. Ние предлагаме, да се отдадът под наем за 10/20 години , че процедурата е по лека.
- Oт сдружението на КЛЪСТЕРИТЕ предложиха БДЖ и Български пощи /защото са все още държавни/, да обмислят за сътрудничество как да превозват съвместно прадки, а когато пристигнат в града, да бъдат разкарвани с електромобили по адресите. В момента 13% от стоките минават чрез интернет, а куриерските фирми, едвам им смогват да ги обслужат.
Ако и това не помогне , просто подарете БДЖ на когото прецените, А ако ни дадете 170 милиона лева, обещаваме да задоволим всички нужди на пътниците в цяла България, и да ги превозваме само с нова техника /автобусна/.
Всичките 50 сдружения с нестопанска цел, и асоциации са зависими, и пристрастени към БДЖ защото получават някакви дивиденти /пряко или коственно/, така че те искат да продължат точенето /участието / си в процеса .За добро или лошо, решението и отговорността за жалост е Ваша .Успех .
ПРЕДСЕДАТЕЛ на УС на НСАПБ: ГАЛЯ ТОПАЛОВА
ГЛАВЕН СЕКРЕТАР: СИМЕОН МИЛУШЕВ