Новини

Тежка е ситуацията в Северна България, в Плевенско има блокиран автобус с деца

300x225Автобус с деца е блокиран в плевенското село Вълчитрън. Почистващи машини се опитват да разчистят пътя към селото, за да извадят децата, но вятърът затруднява работата, защото непрекъснато навява сняг на пътното платно.

В много региони на страната има проблеми с проходимостта на пътищата, макар че като цяло те са проходими при зимни условия. 

Временно за почистване е затворен пътят Русе - Разград.

Заради тежките метеорологични условия временно са затворени участъци от републиканската пътна мрежа в областите Русе, Силистра и Разград.
От Агенция „Пътна инфраструктура” призоваха в Североизточна България и Плевенско хората да се въздържат от пътувания, тъй като заради силните ветрове се образуват снегонавявания по републиканската пътна мрежа. 

Участъците постоянно се почистват и обработват, но въпреки това преминаването е затруднено.

Все повече българи пътуват из Европа с автобуси

pironkovНай-вероятната причина за това е поскъпването на самолетните билети

Все повече българи тръгват за Европа с автобус. Кризата отказва голяма част от пътуващите за екскурзия или гурбет от удобството на самолетния превоз. Това показват данните на Националната статистика за последните три месеца. От юли до септември общо 125 милиона души са пътували с автобус или влак.

Транспортните компании, които извършват международни превози, отчитат ръст заради сравнително ниските цени на билетите и все по-добрите условия за път.

 
Въпреки отчетения ръст, все още българите, избрали да тръгнат с автобус на гурбет или екскурзия, е малък - едва 812 хиляди. Превозените с автобуси по вътрешните линии вече са повече от 124 милиона.  Влаковете обаче се оказват все по-неатрактивни. Ниските цени все пак задържат много от пътниците.
 
Ръст през последните три месеца се отчита не само при превозването на пътници, а и на товари
.

Варна, Добрич, Силистра и Бургас без връзка със селата за Коледа

omdbcuodzqПричината е, че частните превозвачи са на ръба на оцеляването заради промяна в наредбитe

Десетки частни превозвачи от Варна, Добрич, Силистра и Бургас заплашват, че ще спрат междуградския транспорт преди Коледа. Те искат промяна в наредбите, защото твърдят, че са на ръба на фалита заради глобите и забраната за превозване на деца в тъмната част на денонощието. Изпратена е специална декларация до всички институции за спешни мерки.

Превозвачите твърдят, че са дискриминирани.

„Качеството на превоза според тази наредба зависи от табелката, която стои на автобуса, а не от самия автобус, това е пълна нелепица”, твърди Христо Христофоров, превозвач.  

Превозвачът Диян Минчев дава конкретен пример: „Тръгвам в 11 часа от София, в светлата част на денонощието, при положение, че на изхода ме спират ДАИ и КАТ и ми правят пълна проверка на всякаква документация – изряден съм, но ме задържаха половин час, в 17.40 ч. ме спират на входа на Варна и ми правят 1000 лева акт и 10 000 лева на фирмата. Един час ме задържат на пътя, започват да звънят родители, да се притесняват какво се случва. Трябваше да спра на Девня да изчакам да съмне ли, какво трябваше да направя – не знам. Тази група имаха платено посещение на Националния исторически музей и Боянската църква. Значи аз не мога да им съкратя на хората програмата, за която са си платили, защото ще се мръкне”.

Превозвачите разказват, че заради ограниченията, в последните месеци са провалени редица важни ученически мероприятия като наблюдение на звездите в Рожен, което нямало как да стане денем или пък участието на варненски ученици в математическо състезание в столицата.

Ако няма спешни промени, недоволните се заканват да спрат всички рейсове в областта точно преди коледните празници.

 

Декларация от Варненскит е превозвачи относно превозите на деца и ученици

thumb Imagethumb Image0001thumb Image0002

Ще поскъпнат ли междуградските превози?

autobus-transportЗаради поскъпването на горивата, превозвачите в пловдивски регион обсъждат ново увеличение на цените за междуградски превози. Според транспортните фирми, в последната седмица на печалба работят само линиите от и до морето.

Второ увеличение на билетите в рамките на лятото изглежда все по-реално.

Веселин Дошков - управител на фирма-превозвач:
- Към момента все още нищо не сме предприели, защото няма яснота как ще завърши всичко това. Към днешна дата виждам, че цените на петрола са паднали с около 2 долара, но реакция в България като правило няма.

След оптимизацията на персонал и автопарк, увеличаването на цените на билетите остава единственият възможен ход при нов скок на горивата - признават от бранша.

Веселин Дошков - управител на фирма-превозвач:
- Ако прехвърли 10% неминуемо ще се стигне до увеличение на цените на билетите. Вече половината от себестойността на транспортната услуга е гориво.

Опасенията на превозвачите са, че дори минимален скок в цената на билетите ще доведе до отлив на пътници.

Факт е обаче, че през летния сезон се отчита отлив на пътници по повечето вътрешни линии в страната. Увеличение на клиентите има само по линиите от и до морските курорти.

Източник: БНТ

Министър Ивайло Московски: 1 милиард лева са инвестирани в транспортната инфраструктура на страната ни по ОП „Транспорт”

2 moskovskiПриблизително 1 милиард лева са вече одобрени от Европейската комисия и реално са инвестирани в инфраструктурата на страната ни, благодарение на проектите, които се реализират по Оперативна програма„Транспорт”. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, който заедно с министъра по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев представи резултатите от оценката на процедурите за отпускане на безвъзмездна финансова помощ и критериите за подбор на проекти по оперативните програми.

„Благодарение на мерките, които предприехме, успяхме да постигнем значителни резултати за много кратък период – вече сме договорили над 3,7 млрд. лв. или около 92 % от бюджета на програмата, а над 1,221 млрд. лв. са платени на бенефициентите”, каза министър Московски. „За да наваксаме натрупаните закъснения повечето проекти по ОП „Транспорт” стартират със средства от националния бюджет, а в последствие, след като бъде одобрена апликационната форма, средствата се възстановяват”, допълни той. По думите му всеки голям проект (над 50 млн. евро), както и някои под този праг, се подготвят съвместно с инициативата JASPERS, което в голяма степен гарантира последващото одобрение от Брюксел. „По този начин съкращаваме сроковете за реално строителство и за усвояването на средствата”, подчерта Ивайло Московски.   

Направен бе преглед на работата през последните 3 години и резултатите, които са постигнати. „След консултации с Европейската комисия започнахме да работим на принципа на т.нар. “over booking” – реално подготвяхме повече проекти, отколкото можехме да финансираме с бюджета на програмата”, каза министър Московски. ”Логиката, която следвахме бе да се дава път на тези проекти, които имат най-добра проектна готовност, като по този начин избегнахме риска един голям проект да „забоксува” и да блокира огромен финансов ресурс”, допълни той.

По думите му, ако не е бил възприет този принцип на работа средствата предвидени за проекта за подобряване на корабоплаването по р. Дунав в участъка Батин – Белене все още щяха да са блокирани, а столичното метро щеше да чака поне до 2014 г., за да започне строителството на участъка до летище София и до Бизнес парка в кв. Младост.

Министър Ивайло Московски обърна внимание и на моделите за управление на проектите, които са били разработени през последните години и подчерта важността да се влагат средства в подготовката на проекти за следващия програмен период на ОП „Транспорт”.

Туристи комбинират влак и автобус с един билет

bus34554Пътниците от вътрешността на страната, които искат да стигнат бързо и сигурно до курортите по Южното Черноморие, могат да се възползват от услугата „комбиниран превоз”, която бургаската транспортна компания „М-Бус” изпълнява заедно с БДЖ. Бургаският превозвач е единственият в страната, който от 2009 година насам изпълнява заедно с железниците услугата „влак – автобус”.

Договорът между двете компании бе преподписан в началото на месец юни с няколко подобрения. Новото е, че от тази година услугата „комбинирания превоз” е достъпна вече и за индивидуални туристи, а не само за организирани групи, както беше досега.  Така, слизайки от влака, без да се налага да чакат, пътниците ще бъдат превозвани до желаната дестинация с редовните автобусни линии на бургаската транспортна фирма. 

„Предни години тази услуга бе достъпна само за организирани групи, но сега се насочихме и към индивидуалните пътници. Улеснението за тях е, че закупуват един билет, с който ползват и двата вида транспорт – автобусен и железопътен. Възползвайки се от тази услуга, хората избягват прикачването и досадното чакане по гарите и, не на последно място, стигат бързо и сигурно”, каза управителят на „М-Бус” Румен Христов. Той допълни, че комбинирането на различните видове транспорт облекчава трафика от и към Черноморието, който през летните месеци е кошмарен.

Друга новост в договорните отношения между двете компании е, че в представителствата на бюрото за пътнически превози „Рила” в страната се извършват продажби на билети за автобусите на „М-Бус”, пътуващи между областните градове.

Информация за комбинирания превоз желаещите могат да получат във всички жп гари и бюра за предварителна продажба на билети в страната, както и в билетните центрове на „М-Бус”.

Министрите Ивайло Московски и Томислав Дончев обсъдиха с румънския им колега Леонард Орбан работата по европроектите

romanian ministerРаботата по усвояване на средствата от Европейския съюз, съвместното сътрудничество и натрупаният опит, бяха сред основните   теми на работната среща, която се проведе днес между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, министъра по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев и румънския министър по европейските въпроси Леонард Орбан.

Според румънския министър през последните години България се справя много успешно с инфраструктурните проекти, които изпълнява по Оперативна програма „Транспорт”. „В основата на добрите резултати, които постигаме стои много усилена работа”, каза министър Ивайло Московски. По думите на министър Томислав Дончев това е основната причина за рязкото увеличаване на усвоените средства. През 2009 г. разплатените средства по ОП „Транспорт” са били под 1% а днес те са над 30%.

„С тези средства се модернизират стотици километри железопътни линии,  изграждат се магистрали, скоростни пътища, разширява се столичното метро, инвестира се в пристанища”, каза министър Ивайло Московски. Той подчерта, че се разчита приоритетно на собствения административен капацитет за справяне с възникналите проблеми. „Екипите по управление на проектите най-често действат в рамките на конкретния бенефициент, още повече, че по този начин предвидените пари за тази дейност остават при хората, които са готвили проекта и по този начин те се мотивират допълнително”, обясни Московски.

Леонард Орбан запозна българските си колеги с някои от проблемите, които срещат в работата с европейските проекти. „Към момента имаме около 115 приоритетни проекта, а не разполагаме с достатъчен ресурс, за да ги реализираме едновременно”, каза той. Министър Московски обясни, че в България се работи на принципа да се дава път на тези, които имат най-добра проектна готовност. „Този подход даде много добри резултати през последните 3 години и вече сме договорили над 92 % от бюджета на програмата”, допълни той.

Министър Орбан обясни, че в неговата страна проблеми срещат и с фирмите-изпълнители, като най-често се допускат закъснения и се правят опити за оскъпяване на проектите. Българските министри бяха категорични, че този проблем може да бъде решен само с повече проверки на място и силна ангажираност на най-високо ниво, като за пример бе даден българският министър-председател.

Пет милиона глоби за автобусни превозвачи

globi-avtobusiСофия. Расте броя на глобите на автобусни превозвачи, наложени от началото на годината, спрямо същия период на миналата година. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски. До момента санкциите са в размер на над 5 милиона лева, което е с близо милион повече, спрямо същия период на миналата години, уточни министърът.

Направени са общо над 100 хиляди проверки и са съставени около 10 хиляди акта, което е увеличение с около 18% процента, спрямо 2011 година.

В момента тече акция на органите на ДАИ и КАТ, които кампанийно проверяват автобусите, които превозват деца.

От началото на следващия месец започват и масови проверки за спазване на забраната за движение в часовете и дните, в които традиционно трафикът е засилен. Основен акцент ще са направленията към морето.

„По всякакъв начин са усилени по граничните пунктове проверките и се надявам, че всички тези действия да доведат до по-благоприятно пътуване", каза Ивайло Московски. Според него ръстът в глобите се дължи на засиления контрол.

Турция пусна и конкуренти на БДЖ

ananievТранзитните жп превози през България ще се увеличат рязко от догодина. Това прогнозира шефът на Асоциацията на железопътните превозвачи в България Симеон Ананиев пред “Труд”.

Според него за това ще допринесе фактът, че Турция е склонила и влаковете на българските частни жп компании да влизат след Капитан Андреево. Досега това право бе само за “БДЖ-Товарни превози”, но от миналата седмица същото могат да правят още три компании - Българска железопътна компания (част от румънската “ Груп Феровиар Ромън”), “Ди Би Шенкер рейл България” (собственост на гиганта “Дойче бан”) и “Булмаркет”. Договорът с тези компании е бил подписан миналия четвъртък в Анкара.

По този начин дни преди старта на приватизационната процедура за “БДЖ- Товарни превози” държавната компания губи още една от привилегиите си.

Реално страната ще спечели допълнителни приходи от инфраструктурни такси, обясни Ананиев. Според него след отпадането на посредничеството на БДЖ може да се очаква значителен ръст на превозите от Германия за Турция и от Румъния за Турция. България печели от това, тъй като за всеки влак, минаващ по релсите у нас, се събират високи инфраструктурни такси.

“От догодина гигантът “Дойче бан” пуска по още два влака дневно, които ще минават през България. Идеята е да ползват втория Дунав мост при Видин - Калафат, обясни Ананиев.

Източник: Trud.bg

Тръгва модернизацията на градския транспорт в Пловдив, Стара Загора и Плевен

hebros-gradski-avtobusОдобрени са проектите за интегриран градски транспорт на общините Пловдив, Стара Загора и Плевен по схемата за модернизиране на градския транспорт в най-големите български градове от оперативната програма “Регионално развитие”, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Предстои да се вземе окончателно решение за проектното предложение на община Варна, уточняват от строителното министерство.

Община Русе е подала по-късно проекта си за интегриран градски транспорт и в момента тече неговата оценка, допълват от ведомството.

Схемата за модернизиране на градския транспорт в големите български градове беше отворена през ноември 2011 г.

Столична община подаде апликационната форма за финансиране на проекта за интегриран градски транспорт в София през май миналата година. 

Предвижда се със средствата да се закупят нови тролейбуси, да се доизгради и пусне в експлоатация трамвайна линия от Семинарията до кв. “Дървеница”, да се закупят и монтират електронни информационни табла на спирките на градския транспорт, да се изгради интелигентна система за управление на трафика и да се ремонтира трамвайната линия по бул. “България”.

В най-напреднала фаза е работата по модернизирането на градския транспорт на Бургас. Той беше избран през 2008 г. за пилотен град за развитието на интегриран проект за обновяване и модернизиране на обществения транспорт.

Проектът на Бургас беше одобрен от Европейската комисия през август миналата година, а работата по него ще продължи почти до края на 2013 г. Предвижда се със средствата да бъдат закупени нискоемисионни автобуси, да бъде въведена система на бързи автобусни линии, да се оптимизира транспортната схема, да се въведе система за електронно таксуване и достъп пътническа информация в реално време, който да може да се осъществява от спирките и автобусите, изграждане на велосипедната мрежа с дължина 20 км и 4 пешеходни надлеза.

Проектът за интегриран градски транспорт във Варна се забави заради плановете засливането на общинското дружество „Градски транспорт“ ЕАД - Варна и частната фирма „Транстриумф холдинг”, което беше одобрено от Комисията за защита на конкуренцията. 

Сделката обаче се провали, след като преди дни общинските съветници във Варна я отхвърлиха с мотив, че в проекта за интегриран градски транспорт не се споменава нищо за нея. Общинският съвет в града увери, че общината няма да плаща неустойки на частния превозвач.

Предвижда се, след като бъде дадено окончателното одобрение на проектното предложение на Община Варна, със средствата да бъдат закупени екологични автобуси, изграждане на скоростни бус ленти, ремонти по инфраструктурата, както и изграждане на 18 км велоалеи.

Община Пловдив ще инвестира средствата в изграждане на система за управление на градския транспорт и интелигентна система за управление на трафика, изграждане на спирки, светофари и контрол, велосипедни алеи, маркетинг и комуникации.

В Плевен ще се инвестира в система за управление на обществения транспорт, ново тролейбусно депо, разширяване и ремонти по тролейбусната мрежа, изграждане на нови спирки и велоалеи.

В Стара Загора ще се обнови част от тролейбусния парк, ще бъде закупен специализиран автомобил за ремонт и поддръжка на контактната мрежа, изграждане на нова тролейбусна линия, изграждане на велоалеи и рампи за хора с увреждания, въвеждане на информационна система на спирките на градския транспорт и на автоматична система за таксуване на пътниците.

Източник: Инвестор.бг

Страница 11 от 13

11

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner