Превозвачи искат автогара край морето

006648419-bigИдеята е да бъде обособен цял транспортен възел, в който ще бъдат обхванати морският, железопътният и автобусният транспорт, обясни пред Дарик авторът на предложението Атанас Чапкънов от Варненския съюз на превозвачите.

Новата автогара би могла да бъде разположена на част от пристанището, която в момента е заета от контейнери. Теренът е държавна собственост и след спряганото преместване на порта би могъл да бъде използван за автогара.

Според Атанас Чапкънов сега действащата автогара на бул."Владислав" 158 не предлага нужните удобства за пътниците. Сградата се заключва в 19 часа, а автобуси пристигат и тръгват и след полунощ. „Хората обикалят цялата автогара. Липсва дори тоалетна. Но тъй като автогарата е частна, собственикът си прави каквото иска", изтъкна Чапкънов.

В сегашния си вид централната автогара ще бъде силно редуцирана, когато тръгне отчуждителната процедура за следващия етап от пробива на бул. „Левски". Продължението му между булевардите „Сливница" и „Владислав" ще започне да се изгражда тази година, обяви през октомври кметът Кирил Йорданов. По време на предизборната кампания Йорданов заяви още, че Варна ще се сдобие с нова автогара. Тя щяла да бъде ситуирана  в началото на града, като за новия транспортен център било предвидено място в Общия устройствен план.

„Има проекти за 4 автогари, в четирите краища на Варна. Това не е хубаво като идея, защото слизайки от жп гарата никой няма да знае в коя посока да поеме", коментира Атанас Чапкънов.

Преди дни превозвачите препоръчаха на общинския шеф по европроектите Петър Радушев да търси вариант за нова автогара. Ако изграждането не може да стане по европроект, вариант е публично-частното партньорство, смятат от бранша.                                  

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner