Сряда, 11 Април 2012 09:21
Искам да направя своето изказване не от името на фирмата, която управлявам, а от името на бранша, който всички ние представляваме. Стана традиция, на това събитие ние да представяме целите и концепциите си за развитието на бранша през следващата година. Всички ние вече осъзнаваме, че следващата 2012 година ще е изключително важна за нас,
първо, защото тя е последната преди стартирането на проекта за новата републиканска транспортна схема, защото на практика от 01.01.2013 година ще бъде оптимизирана тази схема и хармонизирана както с железницата, така и всички предишни и настоящи разписания. В тази връзка, това което ние всички трябва да направим е да проведем един активен диалог по внедравянето на софтуера от републиканската проектна комисия и по отношение на това колко и как новото разписание кореспондира с републиканската транспортна схема. Това е нещо, което отдавна трябваше да се случи и съм щастлив, че най- после дойде момента да се направи първата стъпка към голямата цел - стабилизиране на фирмите в бранша. Господин Брюгеман разясни нещо, което има много сериозно значение за фирмите от бранша – разясни Регламент 13-70, нещо което за съжаление на този етап е малко коментирано както от самите нас, така и от правителствените структури – Министерството на финансите и Министераството на транспорта. Философията на този регламент е една единствена и тя е , че транспортните оператори нямат право да оперират, когато губят, защото по този начин, като губещи компании те застрашават живота не само на пътниците, но и на граждани, които не са вътре в автобусите. Свидетели бяхме на сериозни инциденти през годината, дай боже да няма такива през следващата и занапред. Тази философия, която е възприета от Европейската комисия, която е в полза на транспортните оператори не само в България, но и в цяла Европа, е крайно време да бъде възприета и в България.В тази връзка, молбата ми към всички вас е да се преследва тази цел, защото тя е една от стратегическите.
Второто нещо, по което всички ние трябва да не преставаме да мислим и да работим е как да направим възможно, всички транспортни оператори да могат да станат бенецифиенти по Оперативна програма Конкурентноспособност. На този етап, такава възможност транспортните оператори нямат.Трябва да се започне да се работи с пълни сили, включително и активен диалог с институциите, за да се даде тази възможност на частните транспортни оператори.
Третият момент, по който активно трябва да се работи и през следващата година е възможността да се повишава квалификацията на собствените ни кадри. Има още много, което да се желае по този въпрос. В тази връзка призовавам всички вас – нека бъдем единни, да организираме и провеждаме обучения, не само на самите нас, но и на нашите кадри. Това е стъпката, която като я изминем, ние сами ще разберем, че работим на едно ново, по-качествено ниво.
Четвъртото е свързано с въвеждането на електронните билети. На едно от последните заседания на нашето сдружение, единодушно стигнахме до извода , че транспортните оператори имат волята и желанието да въведат единна сървърна система за архивиране на финансовите резултати по отношение на оперираните направления и на тези, които обслужват. Това е предложение направено в Министерствата на финасите и на транспорта. Надяваме се, че още в средата на идващата година ще има регламент, позволяващ и такава допустимост, освен издаването на листови и бланкови билети за фирми, които не могат да си го позволят. Така, че в сферата на иновациите ще можем още следващата година да се поздравим с този успех.