Дейности

Галя Топалова: От два дни започна по-усиленото закупуване на автобусни билети за празниците

112От два дни започна по-усиленото закупуване на автобусни билети за коледните и новогодишните празници. Това каза пред Агенция „Фокус” председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи Галя Топалова. Най-много пътници ще заминават от София на 21 декември, но усилено се купуват билети и за следващите два дни - 22 и 23 декември. Хората взимат най-често билети за отиване и връщане, като датите, на които ще пътуват обратно към София, са 26 декември и 1 януари. Билети се купуват за всички направления, подчерта Топалова. От София ще тръгнат поне между 100 и 150 автобуса допълнително, каза още тя. Галя Топалова посочи, че до другата седмица ще има билети за автобусите. „Постоянно фирмите са готови да пускат още автобуси. В момента, в който се напълни един, те пускат още един”, обясни тя. Очакваме пътищата да бъдат почистени и хората да изкарат хубаво празниците, допълни Топалова.

На 06.12 в 11.00ч ръководството на НСАПБ връчи на министър Московски две декларации

moskovskiБяха предадени следните декларации:

Декларация

Декларация с конкретни промени

Превозвачи искат автогара край морето

006648419-bigИдеята е да бъде обособен цял транспортен възел, в който ще бъдат обхванати морският, железопътният и автобусният транспорт, обясни пред Дарик авторът на предложението Атанас Чапкънов от Варненския съюз на превозвачите.

Новата автогара би могла да бъде разположена на част от пристанището, която в момента е заета от контейнери. Теренът е държавна собственост и след спряганото преместване на порта би могъл да бъде използван за автогара.

Според Атанас Чапкънов сега действащата автогара на бул."Владислав" 158 не предлага нужните удобства за пътниците. Сградата се заключва в 19 часа, а автобуси пристигат и тръгват и след полунощ. „Хората обикалят цялата автогара. Липсва дори тоалетна. Но тъй като автогарата е частна, собственикът си прави каквото иска", изтъкна Чапкънов.

В сегашния си вид централната автогара ще бъде силно редуцирана, когато тръгне отчуждителната процедура за следващия етап от пробива на бул. „Левски". Продължението му между булевардите „Сливница" и „Владислав" ще започне да се изгражда тази година, обяви през октомври кметът Кирил Йорданов. По време на предизборната кампания Йорданов заяви още, че Варна ще се сдобие с нова автогара. Тя щяла да бъде ситуирана  в началото на града, като за новия транспортен център било предвидено място в Общия устройствен план.

„Има проекти за 4 автогари, в четирите краища на Варна. Това не е хубаво като идея, защото слизайки от жп гарата никой няма да знае в коя посока да поеме", коментира Атанас Чапкънов.

Преди дни превозвачите препоръчаха на общинския шеф по европроектите Петър Радушев да търси вариант за нова автогара. Ако изграждането не може да стане по европроект, вариант е публично-частното партньорство, смятат от бранша.                                  

Галя Топалова: "Автобусните фирми трябва да имат възможност да избират - касов апарат или билети"

galia-topalovaНационалното сдружение на автобусните превозвачи смята, че фирмите трябва да имат възможност да избират - дали да работят с билети, издадени от Министерство на финансите, или с касови апарати. Това каза пред Агенция "Фокус" зам.-председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи Галя Топалова. 
Не можахме точно да разберем - каква е идеята за касовите апарати в автобусите - посочи тя. „Искат да сложат навсякъде касови апарати, дори и по автобусите, но това ще затрудни работата на всички фирми, тъй като всеки един автобус трябва да има касов апарат. Но не е само апаратът, трябва да има и счетоводители, касови книги, отчетност. Касовият апарат дали ще работи или няма да работи, може да се повреди. Изобщо - всичко е много относително и е абсолютно невъзможно - всички фирми да си сложат касови апарати”, обясни Топалова. 
По нейни думи идеята била на място, когато се качи всеки един пътник, да се издава касов бон. И в момента има някои фирми, които работят с касови апарати, а има и такива фирми, които работят с билети, които са одобрени от Министерство на финансите - каза Топалова. 
„Нека всяка фирма да преценява сама за себе си и да има и касови апарати и билети. Вече се обадиха от Варна, от Пловдивския регион, че са против това. Всички фирми са против това, и таксиметровите фирми са против това. Която фирма си показва оборота, си го показва, а който крие данъци, пак ще си ги крие и даже и още повече, при това положение”, допълни тя.

Превозвачи роптаят срещу новите правила за превоз на деца

images

Изискванията няма да повишат безопасността, категорични са от бранша.

Собствениците на транспортни фирми се обявиха срещу новите правила за превоз на деца и ученици по време на екскурзии и ваканции. Според наредба на транспортното министерство, автобусите, в които се возят младежи, трябва да са оборудвани с тоалетна, умивалник и два монитора.

Превозвачите обаче смятат, че наличието на санитарно оборудване не прави автобусите по безопасни. Нещо повече ако децата стават по време на движение, за да използват тоалетната това би било предпоставка за инциденти.

"В малките автобуси няма как да се сложат тоалетна, мивка или два монитора. Автобусите на Министерство на образованието също не изпълняват тези изискванията. Около 90% от автобусите, които возят деца не отговарят на изискванията на наредбата", разясни  в студиото на "Добро утро, България!" Галя Топалова, зам.-председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

По думите на Топалова тези изисквания са в категорията лукс. "Техническата изправност е нещо друго. Всички автобуси минават на преглед на всеки шест месеца", добави Галя Топалова.

Санкциите започват от 1000-2000 лв. и може да се стигне до отнемане на лиценза, коментира Галя Топалова.

Накрая на разговора тя отправи предупреждение, че магистрала "Тракия" от София до Пазарджик е много опасна за пътуване и трябва да бъде затворена и асфалтирана наново.

източник:ТВ 7

Нерегламентираните автобусни превози ще бъдат обсъдени на пресконференция в Пловдив в четвъртък

 002 1311593057Нерегламентираните автобусни превози, нелоялната конкуренция и електронните билети ще бъдат обсъдени на пресконференция в четвъртък в Пловдив. Това съобщи за Агенция „Фокус” Васил Пиронков, управител на фирма, обслужваща градския и междуградския транспорт в общините Асеновград и Първомай във връзка с промените в Закона за автомобилните превози.
Пресконференцията ще започне в четвъртък от 11.00 часа в голямата зала на хотел „Лайпцих” в Пловдив и ще бъде по въпросите за нерегламентираните автобусни превози и за промените в Закона за автомобилните превози, предвиждащи всички билети да минават през фискално устройство, което да има връзка с НАП. Организатори са Асоциацията на автобусните превозвачи в пловдивска област, каза той. „Поканили сме комисар Тодор Чонов и неговите заместници – той ще каже кои ще бъдат, териториалната дирекция на НАП, както и митниците, Инспекция по труда и ДАИ”, посочи Пиронков.
На въпрос кой е потвърдил със сигурност участието си в пресконференцията, Пиронков каза: „Комисар Костадин Баков, заместник на Тодор Чонов, е потвърдил. Извършена беше комплексна проверка за нерегламентирани превози, но трябва да дойдат и да кажат какво се е случило, какви актове са направени, какви мерки са предприети, за да няма нерегламентирани превози занапред”, каза още Васил Пиронков.
Според него въпросът за билетите също ще бъде повдигнат. „На допълнителна пресконференция ще кажем какви промени искаме да бъдат записани, след като чуем и НАП, и ДАИ, и полицията, за да видим кой ще е органът, който ще контролира, защото тогава не трябва да имаме проверители и кондуктори, а трябва да има проверяващи от НАП”, посочи Пиронков.
„Нашите искания са да има от всички видове билети, защото не във всички населени места може да се изпълняват промените в Закона за автомобилните превози по този начин. За да има електронни билети, трябва да има на всяка спирка обособени хора, които да продават тези билети, както е в София. Трябва шофьорът също да има електронни касови апарати, които да продават, трябва да има контрол и достъп”, допълни Васил Пиронков. Според него хората се качват от всички врати, което означава, че трябва изцяло да се промени начинът на таксуване, да има качване само от първа врата и слизане от другите врати. „Това е процес, който ще доведе до големи затруднения на превозвачите, до нетаксуване на хората, когато започват да се качват от другите врати. Затова сме поканили и териториалната дирекция на НАП – да кажат кой ще носи отговорност при неиздаването на такъв билет и какви са санкциите, защото ние сме категорично против фирмата да носи тази отговорност. В сегашното законодателство, което е на Министерство на финансите, отговорността за касовия апарат е на фирмата”, заяви Пиронков.
„Целта на пресконференцията е да стане работна дискусия, за да се чуят проблемите масово. Тези органи, които сме поканили, да поемат отговорност и да кажат кой какви задължения и какви права ще има, защото в случая те са нерегламентирани. Ние преминаваме директно към приемане на закон, без да са урегулирани подзаконовите мерки и инструменти”, заключи Васил Пиронков.

Изказване на Ивайло Константинов по време на годишните национални награди „Най-добра автобусна фирма на годината”

ivailo02Искам да направя своето изказване не от името на фирмата, която управлявам, а от името на бранша, който всички ние представляваме. Стана традиция, на това събитие ние да представяме целите и концепциите си за развитието на бранша през следващата година. Всички ние вече осъзнаваме, че следващата 2012 година ще е изключително важна за нас, 

първо,  защото тя е последната преди стартирането  на проекта за новата републиканска транспортна схема, защото на практика от 01.01.2013 година ще бъде оптимизирана тази схема и хармонизирана както с железницата, така  и всички предишни и настоящи разписания. В тази връзка, това което ние всички трябва да направим е да проведем един активен диалог по внедравянето на софтуера от републиканската проектна комисия и по отношение на това колко и как новото разписание кореспондира с републиканската транспортна схема. Това е нещо, което отдавна трябваше да се случи и съм щастлив, че най- после дойде момента да се направи първата стъпка към голямата цел -  стабилизиране на фирмите в бранша. Господин Брюгеман разясни нещо, което има много сериозно значение за фирмите  от  бранша – разясни Регламент 13-70, нещо което за съжаление на този етап е малко коментирано както от самите нас, така и от правителствените структури – Министерството на финансите и Министераството на транспорта. Философията на този регламент е една единствена и тя е , че транспортните оператори нямат право да оперират, когато губят, защото по този начин, като губещи компании те застрашават живота не само на пътниците, но и на граждани, които не  са вътре в автобусите. Свидетели бяхме на сериозни инциденти през годината, дай боже да няма такива през следващата и занапред. Тази философия, която е възприета от Европейската комисия, която е в полза на транспортните оператори не само в България, но и в цяла Европа, е крайно време да бъде възприета  и в България.В тази връзка, молбата ми към всички вас е да се преследва тази цел, защото тя е една от стратегическите.

Второто нещо, по което всички ние трябва да не преставаме да мислим и да работим е как да направим възможно, всички транспортни оператори да могат да станат бенецифиенти по  Оперативна програма Конкурентноспособност. На този етап, такава възможност транспортните оператори нямат.Трябва да се започне да се работи с пълни сили, включително  и активен диалог с институциите, за да се даде тази възможност на частните транспортни оператори.

Третият момент, по който активно трябва да се работи и през следващата година е възможността да се повишава квалификацията на собствените ни кадри. Има още много, което да се желае по този въпрос. В тази връзка призовавам всички вас – нека бъдем единни, да организираме и провеждаме обучения, не само на самите нас, но и на нашите кадри. Това е стъпката, която като я изминем, ние сами ще разберем, че работим на едно ново, по-качествено ниво.

Четвъртото е свързано с въвеждането на електронните билети. На едно от последните заседания  на нашето сдружение, единодушно стигнахме до извода , че транспортните оператори имат волята и желанието да въведат единна сървърна система за архивиране на финансовите резултати по отношение на оперираните направления и на тези, които обслужват. Това е предложение направено в Министерствата на финасите и на транспорта. Надяваме се, че още в средата на идващата година ще има регламент, позволяващ и такава допустимост, освен издаването на листови и бланкови билети за фирми, които не могат да си го позволят. Така, че в сферата на иновациите ще можем още следващата година да се поздравим с този успех.

Билетите за автобус може да поскъпнат при спекула с изискванията за фискални устройства

imgБилетите за автобус може да поскъпнат, ако превозвачите спекулират с изискванията билетите да се издават от фискални устройства, свързани с НАП. Това призна пред Дарик зам.-финансовият министър и ръководител на групата за промени в Закона за автобусните превози Владислав Горанов. Той обаче бе категоричен, че извън възможните спекулации билетите не просто не трябва да поскъпнат, но и услугите на превозвачите трябва да се подобрят, защото така ще се премахне част от сивия сектор в бранша и ще останат свободни пазарни ниши за изрядните превозвачи.

На въпрос дали инвестицията, която ще направят съответно общините или частните превозвачи, би рефлектирала върху цените на билетите, Горанов отговори: Подобна спекулация винаги е възможна. Когато един търговец иска да определя някаква цена, той винаги може да включи в себестойността всякакви разходи, които той прецени, но според нас ако по този начин помогнем сивият сектор в превозните услуги да намалее, това ще даде допълнителен пазар за лоялните и коректни превозвачи и ще намали натискът върху тях".

По думите на заместник финансовия министър така подобна мярка ще има по-скоро положителен ефект върху светлия бизнес и той ще може да реализира по-добри резултати, а оттам да заделя повече средства за инвестиции и обновяване на превозните средства.

Според него въпросът е по-скоро дали не е изгубено време и дали многобройните инциденти със стари автобуси не се дължат донякъде и на това, че държавата не се е намесила достатъчно сериозно да регулира този бизнес, така че да не допуска добросъвестните да бъдат притискани от нелоялната конкуренция.


ТБТИК бе домакин на среща между TOFED и НСАПБ

2Заместник Председателят и Генералният Секретар на Федерацията на Автобусните Превозвачи в Турция – TOFED бяха на двудневно посещение в България по покана на Председателя на Турско-Българска Търговско-Индустриална Камара, Зеки Байрам. В рамките на визитата бе подписан протокол за сътрудничество между TOFED и Националното Сдружение на Автобусните Превозвачи в България. Двете организации постигнаха съгласие да работят заедно за реализацията на проект за учредяване на Международен Съюз на Автобусните Превозвачи – IPRU. Към настоящия момент подкрепа за инициативата са осигурили асоциациите на автобусните превозвачи в Украйна, Румъния, Грузия, Азербайджан, Иран, Турция и Македония. Целта на съюза е да работи за защита на интересите на автобусните превозвачи навсякъде по света. Асоциациите заявили подкрепа за проекта работят върху изготвянето на устав, който да даде възможност за изграждането на демократична неправителствена организация, която да работи в полза на автобусните превозвачи. В рамките на посещението бе осъществена и среща с Изпълнителния Директор на Изпълнителна Агенция Автомобилна Администрация, Валентин Божков на която бе представен проекта IPRU.

Страница 2 от 2

2
Следваща
Край

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner